شناسهٔ خبر: 46021563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ساخت و بازسازی 6 مدرسه توسط بانک‌های استان کردستان

دلنیا گوهری‌نژاد

سرپرست امور شعب بانک‌های استان کردستان گفت: مدرسه‌سازی در استان کردستان توسط بانک‌ها در کشور الگو و مستند سازی شده است و در سال جاری 6 مدرسه در استان کردستان را ساخته و یا تجهیز کرده‌ایم و این آمار در سطح کشور بی‌نظیر است.

صاحب‌خبر -

علی اشرف یوسفی امروز (۱۳اسفند) در شورای اداری استان کردستان و جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: امروزە بانک‌ها در کشور صرفا یک موسسە مالی نیستند و در ایران اسلامی بانک‌ها علاوە بر خدمات روتینی که دارند به عنوان یک موسسە خدمات رسان تلقی می‌شوند.

وی عنوان کرد: زمانی که به عنوان یک موسسه خدمات رسان از بانک‌ها یاد شد؛ بانک‌ها بدون هیچگونه تعطیلی در خدمت مردم بودند و خدمات ارزنده‌ای را برای مردم انجام دادند.

یوسفی افزود: در حوادثی همچون سیل‌ و زلزلە در همان اوایل خدمات رسانی که بحث بازسازی‌ها به میان می‌آید اولین مسئله‌ای که مطرح می‌شود این است که بانک‌ها می‌بایست به افراد آسیب‌دیده از این حوادث تسهیلات پرداخت کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته همزمان با پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و هنوز قسمتی از تسهیلات مربوط به سیل‌زدگان پرداخت نشده بود که تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا آغاز شد.

یوسفی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۹۸ هزار فقره به یارانه بگیران تسهیلات یک میلیون تومانی پرداخت شد، افزود: کمک‌هایی که دولت توانست در بحث کرونا انجام دهد قسمت عمده آن بر عهده بانک‌های کشور بود.

به عقیده وی، امروزه بانک‌های استان کردستان نه فقط کارهای روتین بانکداری را بلکه در پویش‌های مومنانه نیز که به دستور مقام معظم رهبری  اجرا شد؛ پای کار بودند.

یوسفی خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی در استان کردستان توسط بانک‌ها در کشور الگو و مستند سازی شده است و در سال جاری ۶ مدرسه در استان کردستان را ساخته و یا تجهیز کرده‌ایم و این آمار در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی عنوان کرد: در پویش‌های کمک مومنانە ۴ هزار و ۹۲۲ فقره تا پایان دی ماه امسال با رقمی بالغ بر ۵۶۴ میلیون تومان اهدا شد و قسمت عمدەای توسط همکاران تهیە و اهدا شد.

یوسفی گفت: در بحث کمک به مددجویان کمیته حضرت امام و مددجویان بهزیستی، حمایت مالی از زندانیان مالی غیر عمد، تهیە نوشت افزار، توزیع چند دستگاه تبلت توسط کارکنان بانک‌ها تهیه شد و کارهایی برای دوستان روشن دل انجام شدە است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ بانک در استان کردستان مشغول ارائه خدمت هستند کە تنها ۱٤ بانک از بانک‌های استان آمار خود را ارائە کردەاند.

یوسفی افزود: تا پایان سال گذشته کل منابع بانک‌های استان  ۱۴۱هزار میلیارد ریال بودە و حال در پایان بهمن ماە ۹۹ آمار منابع بانک‌های استان بە ۲۰۰ هزار میلیارد ریال رسیدە است کە رشدی ۴۱ درصدی منابع بانکی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: مصارف بانک‌های استان در پایان سال گذشته، ۱۱۵هزار میلیارد بودە کە در پایان بهمن ماه ۹۹ این رقم بە ۱۶۶هزار میلیارد رسیدە کە درصد رشدی معادل ۴۳ را دارد به این معنی که سال ۹۹ از جمله سال‌هایی است که رشد مصارف بانک‌ها از رشد منابع آن بیشتر بوده است.

یوسفی اعلام کرد: میزان مطالبات از بانک‌ها از ۵هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال به ۶ هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال رسیده و رشدی معادل ۱۳ درصد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: نسبت مطالبات بە مصارف بانک‌ها از ۴.۸ دهم بە ۳.۸دهم رسیدە اما این بە معنی وصول اقساط بانک‌ها نیست بلکە تسهیلات افزایش و مطالبات ثابت ماندە است.

یوسفی در پایان سخنان خود یاداور شد: نکتە حائز اهمیت این است کە خالص پرداختی امسال بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال تا پایان دی ماه سال جاری تسهیلات پرداخت شده که این آمار پرداختی بانک‌ها نسبت به سنوات گذشته بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام

نظر شما