شناسهٔ خبر: 46021486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛

ارائه آموزش‌های غیرحضوری به افزون بر 78 درصد دانش‌آموزان گیلان / رشد تحصیلی دانش‌آموزان استان با اجرای طرح تقویت بنیه علمی

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با قدردانی مجدد از تلاش معلمان استان برای تحقق شعار تعطیلی مدرسه، تعطیلی آموزش نیست، گفت: در نیم سال اول تحصیلی جاری؛ به طور میانگین، به افزون بر 78 درصد دانش‌آموزان گیلان، آموزش‌های غیرحضوری ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور دکتر محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش بار مسئولیت بزرگی برای تحقق آرمان‌های یک ملت بزرگ بر دوش دارد، اظهار داشت: آینده کشور، توسعه، پیشرفت، بالندگی و شکوفایی ایران عزیز از رهگذر آموزش پرورش شکل می گیرد.

وی به جایگاه والای تعلیم و تربیت در تعالی انسان اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر تأکیدات صورت گرفته در آموزه های دینی، در همه اسناد بالادستی همچون قانون اساسی و سند چشم‌انداز کشورمان نیز بر اهمیت و رسالت خطیر آموزش و پرورش و لزوم فراهم سازی زمینه برای رشد منابع انسانی کشورمان توسط این نهاد، تأکید شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تأکید بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند راهبردی پیشرفت کشور بر شاداب‌سازی نهاد آموزش و پرورش و تقویت امید در جوانان ادامه داد: توسعه عدالت آموزشی یکی از وجوه امیدبخش در کشور است و نظام اسلامی بویژه دولت‌های یازدهم و دوازدهم، برای گستردن این عدالت در مناطق مختلف، گام های موثری برداشته اند.

استاندار گیلان به خدمات موثر دولت تدبیر و امید برای تعالی آموزش و پرورش با احداث و تکمیل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی اشاره کرد و گفت: خیرّان نیز در کنار دولت اقدام به احداث مدارس بسیاری کرده‌اند که مشارکت بالای 70 درصدی مجمع خیرین مدرسه ساز در پروژه های افتتاحی سال گذشته تاکنون، نمونه‌ای از این تلاش هاست که در بیست‌ودومین جشنواره خیرین تعدادی از آنان، تجلیل شدند.

وی به پویش ملی "من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من" که با هدف فرهنگ‌سازی در امر حسنه مدرسه‌سازی از راه جذب کمک‌های مردمی برگزار شد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این پویش با استقبال مناسب مردم فرهنگ‌دوست گیلان، تا زمان حاضر دارای رتبه دوم کشوری در تعداد نفرات شرکت کننده و جذب ریالی و نیز استان اول در شاخص مشارکت بر اساس معیار نسبت تعداد دانش آموزان استان است.

دکتر زارع به شیوع ویروس کرونا در گیلان به عنوان نخستین استان های درگیر با این بیماری اشاره کرد و گفت: علیرغم هجوم دفعی این ویروس، آموزش تعطیل نشد و آزمون‌ها به خوبی در زمان مقرر برگزار شد که البته نظام آموزشی کشور هم با بهره گیری از فضای مجازی، راه هایی برای جلوگیری از توقف فرآیند آموزش برگزید و در این مسیر؛ شاهد همکاری های خوب معلمان و همراهی موثر دانش آموزان و خانواده های آنان بوده ایم.

وی همچنین از همراهی موثر صدا و سیما، اصحاب رسانه و سازمان های مردم نهاد در مسیر اطلاع رسانی شایسته و آگاهی بخشی عمومی در جلب همکاری دانش آموزان و خانواده ها در مسیر آموزش فرزندان این مرز و بوم قدردانی کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان به پوشش تحصیلی حداکثری در نیم سال اول تحصیلی 1399 – 1400 از مجموع دانش آموزان استان اشاره و با بیان اینکه به طور میانگین، افزون بر 78 درصد آموزش‌ها غیرحضوری بوده، گفت: نمودار ارائه فرآیندهای آموزشی شامل شبکه شاد با 83 درصد و مدرسه تلویزیونی ایران بیش از 70 درصد بوده که در آغاز نیم‌سال دوم، استفاده از سامانه شاد به 86 درصد افزایش یافته است.

وی نقش معلمان و فرهنگیان در مقابله با کرونا و اثرگذاری نسبت به وظایف اصلی آموزشی و آگاهی بخشی عمومی به خانواده‌ها را یادآور شد و با قدردانی از کمیته آموزش ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: شماری از معلمان فداکار که خود درگیر کرونا شده بودند؛ با ایثار و از خودگذشتگی از روی تخت بیمارستان، رسالت خود را ادامه دادند و به‌معنای واقعی ثابت کردند که تعطیلی مدارس، به معنای تعطیلی آموزش نیست.

استاندار گیلان ادامه داد: خلق صحنه های زیبای نوع دوستی و فرهنگ بالای احترام به علم، اندیشه و آموزش در تاریخ کشور، ماندگار شد و بازتاب های جهانی نیز داشت.

وی شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) را تصمیمی برآمده از اجماع ملی برای پاسخ به یک نیاز ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: این موضوع به عنوان یک سرمایه برای نهاد آموزش و پرورش محسوب می شود که توانست در تحقق عدالت آموزشی به کار گرفته شود و اقدامات خلاقانه و فناورانه به دست آمده در سال های آتی برای دانش آموزان این مرز و بوم یک فرصت است.

دکتر زارع با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی و آموزشی – پژوهشی دانش آموزان استان گفت: در اجرای این طرح میانگین نمرات دروس نهایی ، درصد قبولی و کنکور دانش آموزان ارتقاء داده شد که این امر علاوه بر تحقق عدالت آموزشی منجر به کسب رتبه های خوبی در برخی روستاها و مناطقی که از امکانات سخت افزاری کمتری نسبت به مرکز استان برخوردار هستند، شد.

وی به استعدادهای خوب موجود و علاقمندی در عرصه های پرورشی و ورزشی استان در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و عمل به آموزه های قرآنی اشاره کرد و گفت: علاقه و دلبستگی به آموزش و تربیت در کنار هم توفیقات خوبی داشت که نتایج جشنواره های برگزار شده گواه این مدعاست.

وی مهم‌ترین مأموریت آموزش‌وپرورش را تربیت نیروی انسانی و دانش‌آموزانی‌ که در کنار کسب علم، مهارت و کارآفرینی هم بیاموزند، دانست و افزود: در این میان سهم هدایت تحصیلی و راهبرد وزارت آموزش و پرورش در جهت انجام آموزش در دبیرستان ها و هنرستان های کار و دانش برای ایجاد تعادل در مداری که آینده کشور را تضمین کند، بسیار اثربخش است.

وی همچنین با تبریک ماه پر فضیلت رجب، دعا را مهمترین فضیلت این ماه شریف دانست و به قرارداشتن در آستانه آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: صدقه، انفاق و احسان در ماه رجب از سنت‌های مورد تأکید قرآنی‌است که این تقارن زمانی را به فال نیک می گیریم.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما