شناسهٔ خبر: 46021386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار گیلان مطرح کرد

بهره‌مندی ۷۸ درصد دانش‌آموزان گیلانی از آموزش‌های غیرحضور

محدثه مهدوی

استاندار گیلان با بیان اینکه ۷۸ درصد از دانش‌آموزان گیلانی از آموزش غیرحضوری بهره‌مند شدند، گفت: نمودار ارائه فرآیندهای آموزشی شامل شبکه شاد با ۸۳ درصد و مدرسه تلویزیونی ایران بیش از ۷۰ درصد بوده که در آغاز نیم‌سال دوم، استفاده از سامانه شاد به ۸۶ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت این کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد، اظهار کرد: اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست؛ همانطور که در آموزه‌های دینی به آن تاکید شده، قانون اساسی و اسناد بالادستی نیز اهمیت و رسالت و جایگاه والای آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار دادند.

استاندار گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئولیت مهمی را در راستای تحقق آرمان‌های این ملت  برعهده دارد، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب به ‌عنوان یک سند راهبردی در کشور همواره به شاداب‌سازی نهاد آموزش و پرورش و تقویت امید در جوانان تاکید داشته و خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات موثری در این زمینه انجام شده و در حال اجرا است.

زارع با اشاره به احداث یا تکمیل پروژه‌های مختلف آموزشی و پرورشی در استان گفت: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش از جمله خدمات دولت و وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق توسعه و تعالی آموزش و پرورش در استان بوده است که در این مسیر خیران مدرسه‌ساز نیز خدمات و حمایت‌های ارزنده‌ای داشته‌اند.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۷۰ درصد پژوره‌های افتتاحی با مشارکت مجمع خیران مدرسه‌ساز به‌ بهره‌برداری رسیده، همچنین پویش ملی«من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من» با هدف فرهنگ‌سازی سنت حسنه مدرسه‌سازی و جذب کمک‌های مردمی با محوریت بانوان در حال اجراست و خوشبختانه گیلان در این حوزه رتبه دوم را داراست.

استاندار گیلان با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر روند آموزش، تصریح کرد: با توجه به اینکه گیلان دومین استان در شیوع کرونا بود که با وجود چنین شرایط سختی آموزش‌ها تعطیل نشد و آموزش‌ها در فضای مجازی یا توسط مدرسه تلوزیونی دنبال شد.

زارع با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت شبکه شاد، بیان کرد: با وجود اینکه برخی مناطق استان در دسترسی و استفاده از شبکه شاد با مشکلاتی مواجه اما با تلاش همکاران این مشکلات کاهش یافت، به طوریکه شبکه شاد توانست پاسخگوی نیاز ملی باشد و به عنوان یک سرمایه در نظام آموزشی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد و یک فرصت در جهت تحقق عدالت آموزشی باشد.

وی با بیان اینکه ۷۸ درصد از دانش‌آموزان گیلانی از آموزش غیرحضوری بهره‌مند شدند، ادامه داد: نمودار ارائه فرآیندهای آموزشی شامل شبکه شاد با ۸۳ درصد و مدرسه تلویزیونی ایران بیش از ۷۰ درصد بوده که در آغاز نیم‌سال دوم، استفاده از سامانه شاد به ۸۶ درصد افزایش یافته است.

استاندار گیلان ضمن قدردانی از تلاش فرهنگیان و معلمان در زمان شیوع کرونا، بیان کرد: بسیاری از معلمان با وجود اینکه خود در بستر بیماری بودند دست از آموزش دانش‌آموزان نکشیدند و فداکارانه آموزش‌ها را ادامه دادند.

زارع با اشاره به احرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، ادامه داد: با اجرای این طرح تلاش کردیم  درصد قبولی و رتبه کنکور استان را ارتقا دهیم، امسال هم رتبه‌های خوبی در برخی روستاها و مناطق محروم گیلان در کنکور سراسری توسط دانش‌آموزان ما کسب شد.

وی از دیگر ماموریت‌های آموزش و پرورش را تربیت نیروی انسانی و دانش‌آموزان مهارت‌محور دانست و گفت: اجرای طرح هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و سوق دادن آن به سمت هنرستان و مدارس فنی و حرفه‌ای در راستای تقویت مهارت محوری موثر است.

غربالگری 98 درصد دانش‌آموزان گیلانی در طرح کوچ

در ادامه محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه با وجود شدت همه گیری کرونا در گیلان اجازه ندادیم آموزش‌ها تعطیل شوند، اظهار کرد: شبکه شاد یک برنامه اختصاصی و بی نظیر است که در اختیار آموزش و پرورش قراردارد.

وی با اشاره به برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش در استان، گفت: با تلاش و حمایت‌های استاندار بسیار از موضوعات و چالش‌ها به صورت ویژه در این شورا مطرح و پیگیری می‌شود که جای قدردانی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اجرای طرح کوچ در استان، بیان کرد: در مرحله اول اجرای طرح کوچ 98 درصد دانش‌آموزان گیلان غربالگری شدند.

انتهای پیام

نظر شما