شناسهٔ خبر: 46020710 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰

همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ اجرایی می شود و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نخستین ماه های سال جدید اعمال می شود که جزئیات بیشتر از افزایش حقوق بازنشستگان را در این خبر میخوانید.

صاحب‌خبر -

حقوق بازنشستگان به گزارش راهبرد معاصر محمد شریعتمداری وزیر کار از همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ خبر داد. هدف از اجرای این طرح رفع تبعیض بین حقوق بازنشستگان است. از سوی دیگر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که احکام جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان در اسفند ماه سال جاری صادر میگردد و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال می گردد.

 

پیشتر همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری اجرا شد و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز با استفاده از همان روش اجرا خواهد شد.مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور هم زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان را ظرف چند روز آینده اعلام کرد.

 

در طی چند ماه اخیر بازنشستگان تامیت اجتماعی بارها در مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع کرد و مراتب اعتراض خود را اعلام کردند. آنها خواستار همسان سازی حقوق بازنشستگان و بهبود معیشتشان شدند. گفتنی است حقوق بازنشستگان در ماه اسفند زودتر از موعد مقرر در هر ماه واریز می گردد.

 

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از اول سال 1400 همسان‌سازی می‌شود تا علاوه بر امتداد مرحله اول این طرح در سال جاری، تبعیض موجود بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بیمه‌ای رفع شود.

وی گفت: روند بررسی نرخ تورم برای تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده تا روز‌های پایانی امسال ادامه دارد.

افزایش حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید این نرخ به طور دقیق اعلام شود، به همین دلیل مجبور هستیم تا پایان سال برای تعیین مزد کارگران صبر کنیم همچنین هنوز مشخص نیست رقم دستمزد چقدر افزایش می‌یابد و جلسات بررسی دستمزد کارگران از امروز برگزار می‌شود.

 

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور در توییت اخیر خود نوشت: از تجربه همسان‌سازی بازنشستگان لشکری و کشوری که با همفکری آنها این امر اجرایی شد، استفاده شد و با همراهی وزیر رفاه، سازمان تامین اجتماعی و کانون‌های تامین ‌اجتماعی روشی مناسب برای کامل کردن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیشنهاد شد.

وی عنوان کرد: با عنایت خداوند، احکام جدید بازنشستگان عزیز تامین اجتماعی در همین اسفند ماه اصلاح و صادر می‌شود.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، نوبخت اخیرا در جلساتی با نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی، اعلام آمادگی کرده بود که با همکاری آنان راهی برای اجرای این موضوع طراحی خواهد شد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

افزایش حقوق بازنشستگان چه شد؟

افزایش حقوق بازنشستگان کارگری(تامین اجتماعی) با حواشی همراه بوده و موجب اعتراض چند باره این گروه از بازنشستگان شده است.

در چند ماه اخیر بازنشستگان در اعتراض به سیاست‌های مزدی دولت دست به تجمع زده‌اند. آنها به اختلاف درآمدی بین بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری انتقاد دارند.

از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی نیز از نبود بودجه کافی می‌گوید چرا که تا پایان سال گذشته ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی سازمان دست دولت بوده است.

در این خصوص نمایندگان مجلس دیروز مصوب کردند که دولت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری اموال و دارایی‌های بدهی‌های خود به صندوق‌های بازنشستگی و لشگری و تامین اجتماعی را پرداخت کند.

یعنی در این مصوبه مبلغی برابر با نصف بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت بدهی به همه‌ی صندوق‌های بازنشستگی و لشگری و تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی نیز در مصاحبه با صداوسیما گفته که حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در مجلس تصویب شد تا به عنوان مطالبات بخش بازنشستگی در حوزه کشوری، نیروی‌های مسلح و سایر صندوق‌هایی که مطالبه دارند هزینه شود.

به گفته او قرار شده در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان اقدام کنند به خصوص حوزه سازمان تامین اجتماعی تصمیم‌گیری شود که مجموع این منابع براساس ضوابط و مقررات افزایش حقوق و برنامه ششم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اما در جلسه امروز مجلس موضوع تسویه بدهی دولت به تامین اجتماعی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد چرا که طبق گفته رئیس مجلس هر کدام از نمایندگان می‌خواهند دستگاهی را به این بند جهت استفاده از بودجه آن اضافه کنند، اما با توجه به اینکه سقف در نظر گرفته شده صرفاً ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بیشتر نیست.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

متناسب سازی حقوق بازنشستگان در روز‌های آینده اجرایی می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور از اجرایی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان ظرف چند روز آینده خبرداد.

وی افزود: سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در کشور داریم که در تلاش هستیم با همکاری دولت و دریافت بخشی از مطالبات تامین اجتماعی از دولت، متناسب سازی حقوق بازنشستگان در چند روز آینده اجرایی شود.

سالاری از افزایش ۱۰ برابری تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان کشور طی سال جاری خبر داد و تاکید کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان پرداخت شده و این رقم در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: برای سال ۱۴۰۰ نیز دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان درنظرگرفته شده است.

سالاری با اشاره به اینکه ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد که این جامعه و اعضای خانواده آنان به حدود ۴۵ میلیون نفر می‌رسند، افزود: ماهانه بیش ۱۴ هزار میلیارد تومان برای جامعه تحت پوشش هزینه می‌شود که ۱۳ میلیارد تومان از این میزان وصولی درآمدی منابع بیمه‌ای است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: توقف صدور دفترچه کاغذی براساس قوانین برنامه ششم توسعه در این سازمان اجرا شده و با این فرآیند بخشی از هزینه‌های این سازمان کاهش می‌یابد.

سالاری افزود: پرداخت کامل مطالبات ایجاد شده در سامانه نسخه الکترونیک، بهترین تشویق و ترغیب برای استفاده از این سامانه توسط مراکز درمانی طرف قرارداد است.

<div id="video-display-embed-code_243766" ><script type="text/JavaScript" src="https://rahbordemoaser.ir/fa/news/play/embed/79551/243766?width=400&height=300"></script></div>

وی همچنین به وضعیت نیرو‌های شهرداری‌های سراسر کشور اشاره کرد و افزود: بیشتر شهرداری‌ها نیرو‌های مازاد دارند که باید بدون آسیب رسیدن به معیشت آن‌ها در این زمینه برون سپاری در قالب تشکیل تعاونی‌ها و شرکت‌ها صورت گیرد.

 

مستمری اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی زودتر از موعد پرداخت می‌شود

ناهید حیدری گفت: همه ماه‌ها حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از بیستم تا سی‌ام پرداخت می‌شود اما با دستور مدیرعامل این سازمان، حقوق اسفند بازنشستگان عزیز زودتر از موعد مقرر و از هفته آینده پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره با اعمال متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور افزود: بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشاغل سخت و زیان‌آور همراه با مستمری اسفند، مبلغ ترمیم شده متناسب‌سازی خود را نیز دریافت می‌کنند.

نظر شما