شناسهٔ خبر: 46020332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فاز دوم طرح شهید سلیمانی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

گروه استان‌ها- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برنامه ریزی انجام شده فاز دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، حسین کلانتری در نشست قرارگاه استانی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: فاز دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با چهار هدف جلوگیری از شیوع، قطع زنجیره کرونا، کاهش بستری‌ها و کاهش فوتی‌ها در استان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از 15 اسفنده ماه امسال در استان آغاز و تا 15 فروردین ماه سال 1400 ادامه دارد، عنوان کرد: به دلیل همجواری با استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و فارس که به لحاظ وضعیت کرونایی در شرایط خوبی نبوده و ضمن اینکه فوتی ناشی از کرونای انگلیسی نیز داشته‌ایم باید مراقبت‌ها به شدت افزایش یابد.

کلانتری به بیماری یابی هدفمند، گسترده و مداوم در همه مناطق استان تاکید کرد و ادامه داد: به ازای هر فرد مثبت دارای کرونای انگلیسی شناسایی شده در استان، تعداد 50 تست از اقوام و اطرافیان آن به عمل آورده شود.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و مداخله به موقع و موثر و تشخیص بیمار به فوریت می‌تواند جان بیمار و آنهایی که در معرض خطر هستند نجات دهد و شیوع بیماری را کاهش دهد، ادامه داد: با شناسایی افراد مبتلا در مراحل اولیه این افراد وارد فاز شدید بیماری نمی‌شوند که نیاز به بستری داشته باشند و با مراقبت در منزل بهبود پیدا می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با اینکه رتبه خوبی در بحث مقابله با کرونا در سطح کشور داریم اما باید تلاش کنیم با رعایت پروتکل‌ها کمترین ابتلا را داشته باشیم.

کلانتری به مراقبت و توجه بیشتر منطقه زلزله زده شهرستان دنا تاکید کرد و یادآور شد: کنترل‌ها، نظارت‌ها، اقدامات پیشگیرانه و همچنین درخواست برای افزایش سهمیه واکسن با توجه به شرایط خاص مردم این منطقه به عمل آورده شود.

وی با تقدیر و تشکر از سپاه و نیروهای بسیجی تصریح کرد: سپاه در اجرای فاز یک طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به نتایج بسیار خوب و ارزشمندی رسید و رتبه بالای ملی را داشتیم که سبب شد در حد زیادی موارد بروز شیوع بیماری کووید-19، ابتلا، بستری و فوتی‌ها در استان کاهش یابد.

کلانتری بیان کرد: در اجرای فاز دوم طرح شهید سلیمانی هدف گذاری این است که زنجیره بیماری شکسته شود، جلوی بیماری کرونای انگلیسی گرفته شود، فوتی‌ها به کمترین میزان برسد که با توجه به تجربه فاز اول، اهداف فاز دوم طرح شهید سلیمان هم با موفقیت محقق خواهد شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در اجرای این طرح مهم اقداماتی از جمله مراقبت شدید از افراد مبتلا و مشکوک، تحت پوشش قرار دادن همه افراد و نزدیکان افراد مبتلا به بیماری کرونا، محافظت کامل از افراد پر خطر و آسیب پذیر، نظارت و مراقبت از افراد در قرنطینه و جستجوی کانون های اپیدمی کووید -19 به عمل می‌آید.

سردار حمید خرم دل افزود: کنترل تردد در ورودی به شهرها و جلوگیری از ورود مسافرین شهرهای قرمز یا جاهایی که بیماری کووید- 19 طغیان پیدا کرده مد نظر بوده و فاز دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط سپاه و با همکاری شبکه بهداشت و درمان استان اجرا می‌شود و نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم بر استفاده از دو ماسک به صورت هم زمان برای جلوگیری از شیوع کرونای جهش یافته تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک در مراکز و مکان‌های پرتردد ضروری است.

پرویز یزدان‌پناه با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در مراکز و مکان‌های پرتردد، ادامه  داد: استفاده از ماسک سه لایه در فضاهای سربسته و شلوغ به تنهایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کافی نیست و باید از دو ماسک استفاده کرد.

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به 450 نفر رسیده و هم اکنون 147 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 40 نفر مبتلای قطعی و 10 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان‌پناه تاکید کرد: با توجه به ورود کرونای جهش یافته به استان، چنانچه محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود به زودی شاهد افزایش مبتلایان، بستری و مرگ و میر در استان هستیم.

انتهای پیام/542/ ز

برچسب‌ها:

نظر شما