شناسهٔ خبر: 46019930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست تامین اجتماعی لرستان:

۶ هزار بانوی لرستانی تحت پوشش بیمه زنان خانه دار هستند

خرم‌آباد - ایرنا - سرپرست تامین اجتماعی لرستان گفت: بیش از ۶ هزار بانوی لرستانی تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار این نهاد بیمه‌ای هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، منوچهر گودرزی روز چهارشنبه در سفر به بروجرد و بازدید از شعبه تامین اجتماعی این شهرستان اظهار داشت: طی سال های اخیر یکی از اقدامات تامین اجتماعی، بیمه زنان خانه دار بود که در این طرح دختران و زنان ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند با واریز حق بیمه، تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
وی افزود: همه بانوان اعم از مجرد و متاهل در صورت نداشتن پوشش بیمه ای می توانند جهت برخورداری از حمایت های تامین اجتماعی، درخواست لازم را برای بهره مندی از این بیمه ارائه دهند.
سرپرست تامین اجتماعی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر شش هزار و ۵۹ نفر از زنان خانه دار استان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند و خوشبختانه استقبال این قشر برای بیمه بسیار رضایت بخش است.
گودرزی با اشاره به ضرورت مدیریت بیمه کارگران ساختمانی به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۱۰۰ کارگر ساختمانی در شهرستان بروجرد تحت پوشش هستند و تلاش می‌شود تا سهمیه های بیمه ای سازمان به کارگران زحمتکش اختصاص یابد و از ورود سایرین به این فضای حمایتی جلوگیری شود.
گودرزی افزود: ماهانه ۴۰ میلیارد تومان تحت عنوان حقوق به مستمری بگیران این شهرستان اعم از از بازنشسته، ازکارافتاده و بازماندگان پرداخت می شود و به طور متوسط در هرماه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صرف پرداخت بیمه بیکاری به مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان می گردد.                              
وی افزود: بیش از ۲۰۰هزار نفر از جمعیت بروجرد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

گودرزی تصریح کرد: ۴۵ هزار بیمه شده اصلی و بیش از ۱۵ هزار مستمری بگیر در شهرستان بروجرد از سازمان تامین اجتماعی خدمات دریافت می کنند که با احتساب عائله تحت تکفل آنان قریب به ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی هستند.        

نظر شما