شناسهٔ خبر: 46019691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گیلان:

۷۸ درصد دانش آموزان گیلانی آموزش غیرحضوری دریافت می کنند

رشت- استاندار گیلان با اشاره به مشکل آنتن دهی در برخی مناطق کوهستانی استان، گفت: بیش از ۷۸ درصد دانش آموزان گیلانی از طریق غیرحضوری آموزش ها را دریافت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش مسئولیت بزرگی جهت تحقق آرمان‌ها بر عهده دارد، اظهار کرد: آینده، توسعه، بالندگی و رشد کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت انسان جایگاهی والا دارد، بیان کرد: در آموزه‌های دینی و قانون اساسی و سند چشم انداز به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش تاکید شده است چرا که توسعه منابع کشور از بستر مدرسه و محیط آموزشی می‌گذرد.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب بر نشاط آموزش و پرورش و توسعه این نهاد تاکید شده است، افزود: در گیلان خدمات ارزنده دولت و آموزش و پرورش برای تعالی این حوزه شامل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دولت قبلی و پروژه‌های این دولت می‌شود.

زارع با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد پروژه‌های آموزش و پرورش گیلان با مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز انجام شد گفت: گیلان رتبه دوم کشوری در اجرای پویش «من مادرم» که با هدف فرهنگ سازی سنت حسنه مدرسه سازی در راستای جلب مشارکت‌های مردمی شکل گرفت، دارد.

استاندار گیلان با اشاره به شیوع کرونا و اثرات آن بر حوزه آموزش و پرورش، اضافه کرد: با وجود درگیری بالای استان با این ویروس و وجود مشکل آنتن دهی در برخی مناطق کوهستانی، امروزه افزون بر ۷۸ درصد دانش آموزان گیلانی از طریق آموزش غیرحضوری آموزش می‌بینند.

زارع با بیان اینکه برخی معلمان حتی در بستر بیماری نیز دست از آموزش نکشیدند، تصریح کرد: این کار همان ایثار و فداکاری است و نمونه‌ای از فرهنگ والای احترام به علم است.

استاندار گیلان شبکه شاد را تصمیمی برآمده از اجماع ملی برای پاسخگویی به یک نیاز ملی دانست و عنوان کرد: شبکه شاد به عنوان یک سرمایه در نظام آموزشی اثرگذار خواهد بوده و یک فرصت در جهت تحقق عدالت آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان تلاش کردیم رتبه درصد قبولی و رتبه کنکور استان گیلان را نسبت به سال قبل آن ارتقا دهیم، گفت: امسال رتبه‌های خوبی در برخی روستاها و مناطق محروم گیلان حاصل شد.

نظر شما