شناسهٔ خبر: 46019102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بادامچیان: تقسیم‌بندی سیاسی دیگر مورد پذیرش مردم نیست

تهران- ایرنا - دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: تقسیم‌بندی سیاسی و جناحی دیگر مورد پذیرش مردم نیست و مردم از شعارهای تکراری خسته شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسدالله بادامچیان روز چهارشنبه در همایش احزاب در انتخابات ۱۴۰۰ در تالار وزارت کشور با اشاره به فرمان گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اظهارکرد: گام اول انقلاب با سختی‌ها و نگرش‌های مختلف مطرح و انجام شد و تفاوت‌ها و اختلاف‌ها گاهی به حذف سایر دیدگاه ها منجر گردید.

وی با بیان اینکه در همین خانه احزاب سه طیف اصولگرا، اصلان طلب و اعتدالیون شکل گرفته است، ادامه داد: البته در یک ارزیابی منصفانه همه این گروه ها در کنار خطاها، خدماتی هم داشتند و آنچه مهم است این است که احزاب و نگرش ها در گام دوم چه وظیفه ای دارند و چه باید کنند.

بادامچیان تصریح کرد: تقسیم بندی سیاسی و جناحی دیگر پذیرش مردمی ندارد و نظام تصویب شده، نظام اسلامی ولایی است. در گام دوم باید مشکلات حل شود چون هیچ جناحی نمی خواهد مردم مشکلات داشته باشند.

وی افزود: مردم از درگیری‌های جناحی خسته اند و شعارهایی که عملی نشده اند، کارایی خود را از دست داده‌است.

مردم با آمدن پای صندوق مشکلی ندارند

حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات نیز در ادامه این همایش با طرح این پرسش که چه کنیم مردم پای صندوق بیایند، گفت: مردم مشکلی با آمدن به پای صندوق های رای ندارند. 

وی افزود: اینکه می گویند مردم برای انتخابات نمی آیند را قبول ندارم مردم این انقلاب و دین خود را دوست دارند و عاشق رهبر خود هستند.

زارع فومنی تاکید کرد: مردم می آیند و دشمنان باز نمی توانند کاری بکنند.

مهمترین مساله برای مشارکت حداکثری دیدن جایگاه زنان است

زهرا سعیدی مبارکه که به نمایندگی از  جامعه زینب(س) در این همایش سخن می گفت، هم در سخنانی اظهار کرد: دهه هشتادی ها در این دور از انتخابات حضور پیدا می کنند و برنامه ریزی باید طوری باشد که این افراد در انتخابات حاضر شوند. آنها می توانند شور انتخاباتی ایجاد کنند.

وی مهمترین مساله برای مشارکت حداکثری را دیدن جایگاه و شان زنان آن طور که بایسته است‌، عنوان و تصریح کرد: با برنده شدن زنان، هیچ کس بازنده نیست و همه برنده هستند از محوریت خانواده گرفته تا عرصه های دانشگاهی و ورزشی. 

این نماینده دور قبل مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر خود به ژاپن در دوران نمایندگی، گفت: ما رسانه بین‌المللی نداریم و رسانه‌های بیگانه هم سعی در وارونه نشان دادن شان زن در ایران دارند. در آن زمان که رسانه‌های بین‌المللی خارجی هجمه‌های بسیاری به شان و جایگاه زنان ایرانی داشتند در آن سفر گفتم من یک زن ایرانی هستم، مادر و همسر، نماینده مجلس هستم و درس می خوانم و درس می دهم و گفتم نمونه بار زن موفق ایرانی هستم. 

سعیدی تاکید کرد: در دنیایی که زن و مرد باهم رقابت می کنند، در یک گوشه از آن دنیا فقط مرد فعالیت کند، درست نیست پس ملاک در انتخابات باید شایسته سالاری باشد. 

نظر شما