شناسهٔ خبر: 46018953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با موافقت نمایندگان؛

وزارت آموزش و پرورش مکلف به استخدام معلمان قرآن شد

زهرا علیدادی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش را مکلف به استخدام معلمان طرح مهرآفرین و کلیه معلمان قرآنی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بندهای الحاقی (۴)، (۵) و (۶) تبصره (۲۱) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند الحاقی (۴) تبصره (۲۱) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلفند نسبت به استخدام معلمان طرح مهرآفرین از محل باقیمانده مجوزهای استخدامی استفاده نشده و همچنین کلیه معلمان قرآنی اقدام نمایند. بار مالی ناشی از اجرای این بند از محل ردیف ۱۲۷۵۰۳ وزارت آموزش و پرورش در سقف پانصد میلیارد (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تأمین می‌گردد.

براساس بند الحاقی (۵) تبصره ۲۱ ماده واحده لایحه مذکور؛ دولت مکلف است پس از پرداخت اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته، پرداخت اعتبارات ردیف‌های بنیه دفاعی را در اولویت قرار داده و به نحوی عمل نماید که درصد واگذاری در تمام مقاطع زمانی با درصد تحقق منابع بودجه عمومی حداقل برابر باشد و در پایان سال حداقل تا هشتاددرصد (۸۰%) واگذاری انجام شود.

در بند الحاقی (۶) تبصره ۲۱ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است: دولت مکلف است بیست‌درصد (۲۰%) از اعتبارات متوازن سازی مناطق کم برخوردار برای اجرای طرح‌های بسیج سازندگی و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدائی سپاه را در همان مناطق به آنها اختصاص دهد تا سازمان‌های مذکور با هماهنگی شورای برنامه ریزی استان در مناطق کم برخوردار استان هزینه نماید.

نظر شما