شناسهٔ خبر: 46018393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با تصویب مجلس:

گزارش اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری منتشر می‌شود

الهه حمیدی کیا

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دیوان محاسبات کشور را موظف کردند سه ماه یک بار گزارشی از اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری(پاکنا) و سامانه ثبت حقوق و مزای ا(شامل:  تعداد کارکنان، میزان کل مبلغ پرداختی بابت حقوق و مزایای کارکنان و میزان کل مبلغ مالیات پرداختی بابت مالیات بر حقوق و مزایای کارکنان) به صورت عمومی منتشر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای بند الف تبصره ۲۱ را به تصویب رساندند که براساس آن به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی مقرر می‌شود:

١) دستگاههای اجرائی موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله کلیه شرکتهای دولتی که نام آنها در پیوست شماره(۳) این قانون ذکر شده است، مکلفند اطلاعات فردی و استخدامی و احکام کارگزینی یا قرارداد منعقده کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین(مشخص)، کارگری و کارکنان حوزه سلامت براساس قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان و سایر کارکنان که بر اساس ضوابط و مقررات مربوط به موجب حکم یا قرارداد مقام صلاحیت‌دار در یک دستگاه اجرائی به خدمت پذیرفته می شوند را درسامانه پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری(پاکنا) ثبت یا به‌روزرسانی کنند. درج این اطلاعات هیچگونه حقی برای استخدام و به کارگیری اشخاص ایجاد نمی کند.

٢) از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ ، تخصیص اعتبار حقوق کارکنان مذکور در جزء(۱) این بند، صرفاً بر اساس پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری(پاکنا) صورت می گیرد.

۱-۲) از خردادماه سال ۱۴۰۰ هرگونه پرداخت مستقیم و مستمر و غیرمستمر به کلیه کارکنان دستگاههای اجرائی از محل اعتبارات هزینه ای و از منابع عمومی و اختصاصی صرفاً پس از ثبت اطلاعات آنان در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری(پاکنا)، از اعتبارات تخصیص یافته منابع عمومی یا درآمد اختصاصی محقق شده دستگاه اجرائی ذیربط توسط خزانه داری کل کشور به ذی نفع نهائی انجام می شود.

۲-۲) ذیحساب و بالاترین مقام اجرایی، مسئول اجرای این موضوع است و در صورت استنکاف از اجرای آن به یکی از مجازاتهای تعزیری درجه(۳) تا(۵) ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱ / ۲ /۱۳۹۲ محکوم می شوند.

۳-۲)سایر هزینه های اجرائی جز در مواردی که به تشخیص شورای عالی امنیت ملی محرمانه تلقی می شود در قالب شناسه ذینفع نهائی(اشخاص حقیقی و حقوقی) صورت گرفته و این اطلاعات در اختیار خزانه داری کل کشور قرار می گیرد.

٣) چگونگی ثبت اطلاعات نیروی انسانی موضوع اجزای(۱) و(۲) این بند و اجرای سایر تکالیف این بند در خصوص وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، سازمان انرژی اتمی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، سازمان کارکنان موضوع ماده(۳) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و پرسنل وزارت امورخارجه براساس ساز وکار اجرائی تعیین شده در شیوه نامه‌های مستقلی که توسط سازمانهای برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی ک‌شور و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری دستگاههای اجرائی مذکور تدوین می شود، تعیین می‌شود. تعیین سایر دستگاههای مستثنی از اجرای این بند بر عهده هیات وزیران است. آیین نامه اجرائی اجزای (۱) و (۲) این بند به پیشنهاد سازمانهای برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران میرسد.
۴) در راستای بهبود روند اجرای این بند و از ابتدای سال ۱۴۰۰ وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با همکاری سازمان های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور:
۱-۴) امکان استفاده دیوان محاسبات کل کشور از همه اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری(پاکنا) و سامانه ثبت حقوق و مزایا و همچنین همه ظرفیت های این سامانه ها را فراهم نماید.
۲-۴) گزارش روند اجرای اجزای (۱) و (۲) این بند را به صورت سه ماه یکبار به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
طبق جزء الحاقی بند الف تبصره ٢١ دیوان محاسبات کشور موظف است به صورت سه ماه یک بار گزارشی از اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری(پاکنا)و سامانه ثبت حقوق و مزایا به صورت عمومی منتشر کند. این گزارش باید شامل اطلاعات زیر درباره هرکدام از دستگاه های اجرایی مشمول جزء (۱) این بند به صورت ماهانه باشد: 

۱-۵) تعداد کارکنان هر کدام از این دستگاه ها به تفکیک رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین (مشخص) و کارگری

 ۲-۵)میزان کل مبلغ پرداختی توسط این دستگاه ها بابت حقوق و مزایای کارکنان

 ۳-۵)میزان کل مبلغ مالیات پرداختی توسط این دستگاه ها بابت مالیات بر حقوق و مزایای کارکنان

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما