شناسهٔ خبر: 46018374 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آمار کرونا استان فارس ۱۳ اسفند؛ ۶ فوتی و ۹۴ بیمار بستری در ICU

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی‌های مبتلا به کرونا را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار کلی کرونا در استان فارس در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز -چهارشنبه ۱۳ اسفندماه- اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری کووید ۱۹ تاکنون، ۶۴۷ هزار و ۶۵۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۶ هزار و ۶۳۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۳۸ هزار و ۹۸۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۱۲۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۹ هزار و ۷۶۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بهبودی ۱۷۱ هزار و ۱۷۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی با اعلام جان باختن شش هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، اضافه کرد: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون سه هزار و ۲۶۳ نفر است.

همتی در ادامه مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

نظر شما