شناسهٔ خبر: 46017542 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش شمار شهروندان مشمول طرح برق امید در استان فارس

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، گفت : با گذشت چهار ماه از برقراری تعرفه برق امید در استان شمار مشترکان بهره‌مند از این طرح از ۱۶ درصد به ۱۸ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۳۴
کد خبر ۷۶۸۵۲۰۵
دانلود PDF

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، گفت : با گذشت چهار ماه از برقراری تعرفه برق امید در استان شمار مشترکان بهره‌مند از این طرح از ۱۶ درصد به ۱۸ درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا خسروی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، بیان کرد: افزایش ۲ درصدی شمار مشترکان  مشمول طرح برق امید در ماه‌های گذشته بیانگر استقبال شهروندان برای کاهش برق مصرفی و مدیریت بهینه مصرف انرژی و برق در این استان است.

او، با اشاره به اینکه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام به مشترکانی که قصد راه اندازی نیروگاه های خود تامین در پشت بام خانه ها داشته باشند پرداخت می‌شود تصریح کرد: : استفاده از این ظرفیت ها فرصتی برای مصرف بهینه برق و برخورداری از تسهیلات کم بهره برای نوسازی وسایل برقی و تولید برق با بهره گیری از ظرفیت های نیروگاه‌های خود تامین است.

خسروی، ادامه داد: تفاهم نامه بهره گیری مشترکان کم مصرف از تعرفه برق رایگان در قالب طرح برق امید در استان فارس میان شرکت توزیع برق استان فارس و بانک قرض الحسنه مهر این استان منعقد و مبادله شد و این طرح کلید خورده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با بیان اینکه طرح برق امید ابزار تشویقی وزارت نیرو و دولت برای بهره وری بیشتر و ایجاد الگوی مصرف متوازن و متناسب است افزود: طرح برق امید ویژه مشترکان کم مصرف برق خانگی دراستان فارس آغاز شده که  مناطق روستایی نیز  شامل این طرح می شوند.

او، اضافه کرد: همیشه دل نگرانی از افزایش بی رویه مصرف برق به عنوان موضوعی هشدار دهنده به ویژه در طول تابستان و در نقاط اوج مصرف تابستانی مطرح بوده است اکنون با این تدبیر و راهکار ارائه شده از سوی دولت می توان امید داشت که طرح برق امید بتواند طیف بیشتری از مشترکان برق خانگی را به گروه مشترکان کم مصرف هدایت کند و شهروندان از این ابزار تشویقی برای بهینه سازی مصرف استقبال کنند.

 خسروی، با تاکید بر اینکه برای تولید هر کیلووات ساعت برق از مبداء تولید تا محل مصرف حدود یک هزار و ۵۰۰  دلار هزینه صرف می شود اظهار کرد: تلاش برای  بهینه سازی مصرف برق با طرح برق امید در واقع کمک به محیط زیست ، جلوگیری از آلودگی هوا ، صرفه جویی در هزینه تولید و انتقال انرژی و ایجاد ظرفیت های بیشتر و بهتر برای ارز آوری و تامین منابع است .

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس گفت: مشترکان برق به سه بخش کم مصرف ، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم بندی می شوند ، این طرح اکنون شامل مشترکان کم مصرف خانگی می شود که متناسب با شرایط آب و هوایی بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلووات ساعت در مناطق عادی و حداکثر چهار برابر این ظرفیت در مناطق گرمسیری مصرف می کنند ، دراین طرح هزینه برق مصرفی برای مصرف کنندگان در گروه کم مصرف رایگان محاسبه می شود.

خسروی، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد: دراین طرح بانک متعهد می شود تا با پرداخت تسهیلات بهینه سازی وسایل پر مصرف برقی مانند یخچال و کولر و سایر لوازم برقی ، شهروندان را به سمت بهینه سازی وسایل برق و استفاده از تسهیلات قرض الحسنه تشویق کند ، سطح تسهیلات دراین طرح حدود ۴۰۰ میلیون ریال است که به صورت قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

او، تصریح کرد: در حال حاضر در استان بیش از یک میلیون و ۷۰۰  هزار مشترک برق خانگی وجود دارد که ۱۸ درصد از این مشترکین یعنی حدود ۳۰۰ هزار مشترک از مزایای تخفیف۱۰۰درصدی هزینه بهای برق مصرفی در صورت رعایت الگوهای تعرفه بندی اعلامی ویژه محدوده کم مصرفی به صورت ماهیانه بهره‌مند می شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

برچسب‌ها:

نظر شما