شناسهٔ خبر: 46017434 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فعالیت کارگاه‌های ساختمانی جمعه‌ها ممنوع شد

شهردار منطقه ۱۳ تهران از ممنوعیت فعالیت کارگاه‌های ساختمانی دارای مزاحمت صوتی و ترافیکی در روزهای تعطیل بنا به درخواست‌های مردمی و با هماهنگی مالکین و کارفرمایان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجتبی شکری، شهردار منطقه ۱۳ تهران درباره ممنوعیت فعالیت کارگاه‌های ساختمانی دارای مزاحمت‌های صوتی در روزهای جمعه، گفت: «با اتخاذ تمهیداتی از سوی معاونت شهرسازی و معماری برای کنترل و نگهداشت کارگاه‌های ساختمانی املاک در حال ساخت، شهرداران نواحی چهار گانه ضمن گشت‌زنی مستمر در محدوده، نسبت به ممانعت موارد خلاف شناسایی‌شده اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۰۵ اخطار در نواحی چهار گانه به کارگاه‌های ساختمانی ابلاغ شده است، توضیح داد: با توجه به شناور بودن عملکرد جلوگیری از فعالیت‌های مزاحمت‌ساز، اخطارهای صادره به صورت عمومی طراحی و با امضای شهرداران نواحی، در اختیار عوامل شهربان قرار می‌گیرد که به محض شناسایی، اخطار فوری و آنی به صاحبین کارگاه ساختمانی ارائه می‌شود.

به گفته شهردار منطقه ۱۳ تهران، از آغاز اجرای طرح تاکنون، نسبت به جلوگیری از عملیات ساختمانی ده‌ها کارگاه در حال فعالیت اقدام شده و روند مذکور به صورت مکرر و روزانه ادامه پیدا می‌کند.

شکری، هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از آلودگی صوتی، ایجاد آرامش و آسایش بیشتر برای شهروندان برشمرد و گفت: با توجه به آنالیز درخواست‌های مردمی در سامانه ۱۳۷، اجرای این طرح منجر به کاهش پیام‌ها در زمینه آلودگی صوتی محیطی شده است.

نظر شما