شناسهٔ خبر: 46016385 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فروش بلیت هواپیما در سقف قیمتی، ۲ هفته مانده به نوروز

دو هفته مانده به آغاز سفرهای نوروزی، بلیت هواپیما توسط بیشتر شرکت‌های هواپیمایی در سقف قیمت‌های اعلام شده به فروش می‌رود تا جایی که هزینه مسافرت هوایی برای یک خانواده ۲ نفره را تا چهار میلیون تومان افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس توافق‌های شرکت‌های هواپیمایی امسال هیچ‌گونه افزایش قیمتی در ایام نوروز روی بلیت‌های هواپیما اعمال نخواهد شد و بلیت‌ها در همه مسیرها بر اساس نرخ‌های اعلام شده آبان امسال به فروش می‌رسد.

با این حال بررسی قیمت‌های فعلی در مسیرهای مختلف، از عرضه بلیت در سقف قیمتی خبر می‌دهد، موضوعی که قیمت بلیت هواپیما را در بسیاری از مسیرها به حدود ۲ میلیون تومان می‌رساند.

دو هفته مانده به آغاز تعطیلات نوروزی پرواز ایران ایر تور به مقصد کیش از مبدا تهران برای فردا (پنجشنبه) در سقف قیمتی ۹۱۰ هزار تومان برای یک مسیر فروش می‌رود. حداکثر نرخ بلیت پروازهای داخلی در مسیر تهران- کیش بر اساس نرخ‌نامه آبان‌ماه شرکت‌های هواپیمایی ۹۹۶ هزار تومان است.

شرکت هواپیمایی ایران ایر بلیت تهران - اصفهان را برای فردا ۵۴۶ هزار تومان به فروش می‌رساند، سقف قیمت این مسیر در نرخ‌نامه آبان‌ماه ۵۴۷ هزار تومان قید شده است.

هواپیمایی وارش نیز بلیت هواپیما برای مسیر تهران- بندرعباس را برای فردا ۸۶۱ هزار تومان به فروش می‌رساند.

هواپیمایی کاسپین نیز برای فردا بلیت مسیر تهران- مشهد را ۷۵۲ هزار تومان به فروش می‌رساند. سقف فروش این مسیر ۷۷۱ هزار تومان در نرخ‌نامه شرکت‌های هواپیمایی قید شده است.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی پیش‌تر گفته بود: گرچه ایرلاین‌ها مجدد درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را برای تعطیلات نوروزی پیش‌رو دارند، اما اکنون شرایط به گونه‌ای نیست که امکان چنین تغییرات قیمتی وجود داشته باشد و به هیچ وجه مجوز افزایش قیمت بلیت هواپیما تا پس از تعطیلات نوروزی صادر نخواهد شد.

این درحالی است که به ادعای رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، نوروز امسال لغو بلیت پروازها مشمول جریمه ابطال می‌شود که در کاهش تقاضای سفر تاثیرگذار است و موجب کاهش تقاضای سفر هوایی و به تبع آن کاهش قیمت بلیت هواپیما خواهد شد.

به‌تازگی بخشنامه‌ای در حوزه گردشگری به آژانس‌های هوایی و دفاتر خدمات مسافرتی ارائه شده که در یکی از بندهای آن آمده که در صورتی که مسافران بلیت یا تورهای گردشگری را کنسل کنند مبالغ آن به مسافران استرداد نخواهد شد.

رییس هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی امروز با تایید این خبر گفته است: در سال گذشته به دلیل اینکه شرایط کرونا قابل پیش‌بینی نبود بلیت‌های نوروز بدون کسر هزینه ابطال باطل شد و همه پول بلیت به مسافران برگردانده شد، اما نوروز امسال از آنجایی که مسافر مطلع است در صورت ابطال بلیت هزینه کنسلی طبق قاعده‌ای که از قبل وجود داشت از مسافر دریافت می‌شود.

برپایه این گزارش، تا امروز هیچ محدودیتی برای سفر هوایی در نوروز وجود ندارد، اما رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرده است که در صورت اعلام ستاد مبارزه با کرونا محدودیت سفر با هواپیما به برخی استان‌ها برقرار خواهد شد.

نظر شما