شناسهٔ خبر: 46012694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه:

تلاش آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بازسازی مدارس زلزله‌زده ارزنده است

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: تلاش آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بازسازی مدارس زلزله زده ارزنده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه صبح امروز در مراسم تجلیل از فرهنگیان فعال در دوران بیماری کرونا و پویش لبخند که در سالن جلسات سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در اسلام معلمی شغل انبیا است اما می‌توان گفت معلمی یک عشق به تعلیم و تربیت است.

وی افزود: همه افراد جامعه باید سپاس گذار این قشر زحمت کش باشند زیرا وظیفه تعلیم و تربیت بر عهده معلمان است.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع مطرح شده توسط مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب رشد علمی کشور است که مسئولیت آموزش و پرورش را نسبت به قبل بیشتر کرده است و هم اکنون پیشرفت علمی ایران اسلامی نسبت به سایر کشورهای منطقه بسیار مطلوب است.

ریحانی با اشاره به این‌که نگاه معلمان به تعلیم و تربیت غیر مادی است، گفت: زحمات معلمان در آموزش و پرورش یک نگاه غیرمادی است و میزان پرداختی به آنها جوابگوی تلاش‌های آنان نیست.

وی خاطر نشان کرد: کشور با حوادث زیادی مواجه است اما با توجه به منویات مقام معظم رهبری باید آن‌ها را به فرصت تبدیل کرد مانند زلزله سال ۹۶ سرپل ذهاب که امروز با ساختمان‌های مقاوم بازسازی شد و در آن سال مجموعه آموزش و پرورش اولین دستگاهی بود که چادر و کانکس به مناطق زلزله زده ارسال کرد و اولین مکان‌هایی که بازسازی آن آغاز شد مدارس بود.

وی از دیدگاه تربیتی و رویکرد انقلابی دکتر یزدان‌پناه به بحث آموزش و حوزه پرورش تقدیر نمود و آن را نگاهی سازنده‌، مساوی و ارزشمند دانست که به سایر بخش‌های دستگاه تعلیم و تربیت تسری پیدا کرده است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیر بر آموزش و پرورش بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و راه‌اندازی شبکه شاد کار معلمین نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است و حتی تعدادی از معلمان با هزینه خود برای دانش‌آموزانی که دسترسی به گوشی هوشمند نداشته‌اند تلفن همراه تهیه کرده‌اند.

ریحانی با اشاره به حضور معلمان در دوران دفاع مقدس گفت: سنگر و چادرهای تعلیم و تربیت در دوران دفاع مقدس و جبهه‌ها برقرار بود و معلمان علاوه بر آموزش علمی، درس جهاد در راه خدا به رزمندگان می‌دادند و تعداد شهدای آموزش و پرورش در جنگ تحمیلی بسیار زیاد است.

وی با بیان توزیع کمک‌های مومنانه در زمان شیوع ویروس کرونا افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته برای تهیه غذا باید در صف ایستاد اما در کشور ما چنین مشکلاتی وجود ندارد و عزت نیازمندان در هنگام توزیع کمک‌های مومنانه حفظ می‌شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۱۶ معلم فعال در دوران بیماری کرونا توسط سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم) و مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تجلیل و قدردانی شد.

 

نظر شما