شناسهٔ خبر: 46006787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان تهران: تعطیلی یک کارخانه به افزایش جرم منجر می‌شود

تهران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: امروز همه وظیفه دارند تا از تعطیل شدن کارخانه‌ها و بیکاری حتی یک نفر جلوگیری کنند چرا تعطیلی یک کارخانه به تولید جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه منجر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی القاصی‌مهر روز چهارشنبه در جریان دیدار با تولید کنندگان شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت اظهار داشت: قوه قضائیه در کنار برخورد با مفاسد اقتصادی و بر اساس سیاست‌های رئیس قوه، حمایت از تولید کنندگان و رفع موانع تولید را در دستور کار خود قرارداده و مراقب است تا خللی در چرخه تولید کشور ایجاد نشده و حتی یک نفر بیکار نیز نشود.

وی افزود: آسیب دیدن یک واحد صنعتی و تولیدی، باعث تولید جرم و آسیب اجتماعی در جامعه می شود، بیکار شدن یک کارکر به معنی تولید یک پرونده در سیستم قضایی است.

القاصی‌مهر تأکید کرد: اگر می‌خواهیم آمار سرقت، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر و جرائم کاهش پیدا کند، راهی جز حمایت از تولید، ایجاد شغل و حفظ کرامت انسانی وجود ندارد.

وی گفت: بیش از ۶۰ درصد از کسانی که در زندان‌ها حضور دارند، فاقد شغل و کسب و کار حداقلی هستند که به طور قطع با حمایت از تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی، از ورود این افراد به زندان جلوگیری می‌شود.

القاصی‌مهر یکی از پیامدهای مثبت تحریم‌های ظالمانه دشمنان را اعتماد کشور به توان و ظرفیت داخلی اعلام کرد و افزود: تنها راه مقابله دشمنان قسم خورده نظام و پیروزی بر ظلم و خباثت دشمن، توجه به صنعت و تولید و تأمین نیازهای کشور در داخل است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: امروز همه باید از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود در کشور استفاده کرده و زمینه شکوفایی و رونق تولید چه در بخش خصوصی، دولتی و نظارتی را فراهم کنند.

وی با اشاره به تأکید رئیس قوه قضائیه در حمایت از تولید کنندگان گفت: البته ورود قوه قضائیه به موضوع حمایت از تولید به این معنی نیست که بخواهیم به جای فردی تصمیم گرفته و یا در امورات اجرایی واحد تولدی و یا دستگاه‌های ذیربط مداخله کنیم ولی از بعد نظارتی، وظیفه داریم که از فرد صنعتگر و تولیدکننده حمایت کنیم.

وی تأکید کرد: اگر کسی بخواهد در روندکاری تولیدکننده کارشکنی و مانع‌تراشی کند، دادستانی به عنوان مدعی‌العموم و کسی که حقوق جامعه را پیگیری می‌کند ورود پیدا کرده و فرد مسوول باید پاسخ دهد.

القاصی‌مهر با اشاره به عزم جدی قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: یکی از سیاست‌های قوه قضائیه برگرفته از منویات رهبر معظم انقلاب، برخورد با فساد و مفسدان و کسانی است که با دست‌اندازی به بیت المال، در نظام اقتصادی اخلال ایجاد می‌کنند.

وی افزود: امروز قوه قضائیه در یکی از برهه‌های حساس خود، بیشترین اهتمام را در برخورد با مفسدان و کسانی که با رانت، سوءاستفاده از موقعیت شغلی و با زد و بند در امور اقتصادی کشور اخلال وارد می‌کنند داشته و این افراد را مورد محاکمه قرار می‌دهد.

القاصی‌مهر از راه‌اندازی دبیرخانه شورای حمایت از اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در دادستانی تهران خبر داد و از تولیدکنندگان خواست تا مسائل و مشکلات خود را به صورت مکتوب به همراه مستندات به دبیرخانه این شورا ارائه دهند.

در جریان حضور دادستان عمومی و انقلاب تهران در شهرک صنعتی عباس آباد یک واحد تولید چرم مصنوعی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

القاصی‌مهر با حضور در محل ۲ کارخانه تولید چرم و شیرآلات بهداشتی، در جریان روند فعالیت این واحدها قرار گرفت و به سوالات تولید کنندگان پاسخ داد.

مدیرعامل کارخانه زرین پوشش چرم نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این کارخانه به روش کلندرین و برای نخستین بار در خاور میانه اقدام به تولید چرم مصنوعی کرده و بخش عمده‌ای از نیازهای داخلی را تأمین و بخشی از محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کند.

علی عرب افزود: با افتتاح این خط تولید، ماهانه ۷۰۰ هزار مترمربع چرم مصنوعی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد از محصولات تولید شده در این کارخانه به خارج از کشور صادر می‌شود.

عرب گفت: این خط تولید با سرمایه‌گذاری ارزی یک میلیون یورویی و ۱۰ میلیارد ریالی راه اندازی شده و برای ۷۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: محصولات این کارخانه در صنایع کیف و کفش، مبلمان و صنایع خودرو مصرف شده و کمترین میزان نیاز به مواد اولیه خارجی دارد.

پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

نظر شما