شناسهٔ خبر: 46005498 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دوجاریک: سازمان ملل دقیقا مطمئن نیست چه کسی نماینده میانمار در این نهاد است

سپیده هاشمی

سخنگوی سازمان ملل در کنفرانسی خبری اعلام کرد، این سازمان به دنبال دریافت دو نامه متناقض از سوی نمایندگی دائم و مقامات نظامی میانمار درباره سفیر این کشور در سازمان ملل، در حال حاضر دقیقا مطمئن نیست چه کسی نماینده میانمار در این مقر در نیویورک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رهبری سازمان ملل روز دوشنبه نامه‌ای را از سوی "کیاو مو تون"، نماینده دائم میانمار دریافت کرد که در آن اطلاع داده بود وی همچنان نماینده کشورش در سازمان ملل است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز گفت: ما روز سه‌شنبه نامه دیگری نیز از سوی وزارت امور خارجه میانمار دریافت کردیم که در آن اطلاع داده بود شورای اداری دولت میانمار وظایف و مسئولیت‌های "کیاو مو تون" را خاتمه داده و "یو تین مائونگ نائینگ"، معاون نماینده دائم به عنوان کاردار موقت هیات نمایندگی دائم میانمار در سازمان ملل منصوب شده است.  

وی افزود: ما در شرایط بسیار خاصی قرار داریم که سال‌ها شاهد آن نبودیم. ما تلاش می‌کنیم همه پروتکل‌های حقوقی و سایر اوراق را بررسی کنیم.

"کیاو مو تون" روز جمعه پس از آنکه در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که ارتباطات خود را با دولت جدید کشورش قطع کرده و از جامعه بین‌الملل خواست تا با این کودتای نظامی مخالفت کنند، از سوی مقامات نظامی کشورش اخراج شد.

دوجاریک توضیح داد، این وظیفه کشورهای عضو سازمان ملل است که اعلام کنند چه کسی نماینده آنها در این نهاد است.

وی افزود: سپس کمیته اعتبارات سازمان ملل به ریاست تانزانیا باید توصیه‌ای را در این رابطه تنظیم و آن را برای تائید تقدیم مجمع عمومی کند.

این در حالی است که  "ند پرایس"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: "کیاو مو تون" علی‌رغم اظهارات اخیرش در اعتراض به کودتای نظامی در میانمار همچنان نماینده کشورش در سازمان ملل است.

وی افزود: ما متوجه شده‌ایم که "کیاو مو تون" در سمت خود باقیمانده است. ما سخنرانی اخیر او در مجمع عمومی سازمان ملل را تحسین می‌کنیم.

انتهای پیام

نظر شما