شناسهٔ خبر: 46003948 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

با خاتمه حضور محمود فکری، ششمین سرمربی در یک‌سال و 10‌ماه گذشته از استقلال جدا شد

هر100 روز، یک‌سرمربی

صاحب‌خبر -
بالاخره اتفاقی که از چند هفته قبل پیش‌بینی آن می‌‌شد، رخ داد و باشگاه استقلال به همکاری‌اش با محمود فکری خاتمه داد. وقتی سوت پایان بازی با سپاهان در هفته پانزدهم به نشانه باخت 2-0 استقلال و از دست دادن صدرنشینی این تیم به صدا درآمد، خبرهایی مبنی بر احتمال برکناری فکری از سرمربیگری آبی‌پوشان شنیده شد. با این حال، مسئولان استقلال که در این تصمیم مردد بودند به این نتیجه رسیدند که چند بازی دیگر به فکری مهلت بدهند اما وقتی استقلال در بازی آغازین خود در نیم فصل دوم برابر مس در رفسنجان به تساوی 1-1 رسید و پرسپولیس هم با یک برد اقتصادی دیگر فاصله‌اش را با این تیم در صدر به 6 امتیاز رساند، مدیران استقلال تردید نداشتند که به پایان راه با فکری رسیده‌اند و باید رسماً سرمربی جدیدی را به عنوان جایگزین او معرفی کنند.
در این شرایط از دوشنبه شب خبرهای برکناری فکری به طور جدی مطرح شد ولی باشگاه استقلال به آن واکنشی نشان نداد تا اینکه امروز فکری بعد از حضور در باشگاه استقلال و جلسه با احمد مددی، مدیرعامل این باشگاه از سمت خود کناره‌گیری کرد.
طبق برنامه قرار بود دستیاران فکری در تمرین امروز استقلال حاضر شوند اما آنها هم در محل تمرین این تیم حاضر نشدند تا به همکاری خود با استقلال پایان دهند.
استقلال در ۱۶ هفته‌ای که فکری مربی بود، توانست با ۲۷ امتیاز و میانگین امتیازی 6/1 در رده سوم جدول قرار بگیرد. استقلال در مدت سرمربیگری فکری موفق شد ۱۹ گل به ثمر برساند (میانگین 18/1 گل در هر بازی) و ۱۲ گل دریافت کرد (میانگین 75/0 گل در هر بازی). فکری با وجود شروع خوب در استقلال، نتوانست این روند را ادامه دهد و در 5 بازی آخر تنها یک پیروزی کسب کرد و نوع بازی آبی‌ها هم نتوانست نظر منتقدان، کارشناسان و البته هواداران را به خود جلب کند.
او که پس فسخ قرارداد جنجالی با نساجی در 16 مهر سال جاری به استقلال پیوست، در طول مدت حضور خود در این تیم با چند بازیکنان دچار مشکلات مختلفی شد و مسائل مالی باشگاه هم باعث شد تا اختلافات به اوج خودش برسد و در نهایت او پس از 4 ماه و 26 روز از تیم محبوب خود استعفا داد. فکری پس از خروج از ساختمان باشگاه استقلال و در حالی که تمایلی به صحبت با خبرنگاران نداشت، با لبخندی تلخ سوار خودروی آبی رنگش شد و پس از اصرار خبرنگاران در چند جمله کوتاه گفت: «من استعفا دادم و کارم با استقلال تمام شد. امیدوارم این تصمیم برای همه خیر باشد.»
در این میان، مددی هم بعد از جدایی فکری چنین صحبت کرد: «جلسه‌ای دوستانه با آقای فکری داشتم و در این جلسه صمیمانه با ایشان توافقاتی انجام شد و در نهایت آقای فکری از سمت خود استعفا داد. جا دارد از زحمات ایشان در این ماه‌ها تشکر کنم و می‌دانم که ایشان همه تلاش خود را برای موفقیت استقلال به کار بست. برای ایشان آرزوی موفقیت در ادامه دوران مربیگریش را دارم. ان‌شاءالله بزودی سرمربی جدید استقلال را معرفی خواهیم کرد.»
مجیدی می‌‌آید یا قلعه‌نویی؟
در این میان از گزینه‌های مختلفی به عنوان جانشین فکری نام برده شد. سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد درخصوص شایعه حضور جواد نکونام در استقلال به تسنیم گفت:«نکونام در فولاد کارش را با آرامش انجام می‌دهد، اگر او نکونام شده به دلیل تعهدی است که به کار و وظایفش دارد و همیشه حرفه‌ای رفتار کرده است. ما کارمان را با نکونام شروع کردیم و با ایشان هم به اتمام می‌رسانیم، نکونام در فولاد می‌ماند و امیدوارم دوستان هم مشکلات تیمشان را حل کنند.» یکی دیگر از گزینه‌هایی که نام برده شد، امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر بود. حیدر افسری سرپرست گل‌گهر به ایرنا گفت: از باشگاه استقلال با ما تماس گرفتند تا مجوز حضور قلعه‌نویی در استقلال را صادر کنیم اما این موضوع بستگی به نظر رئیس هیأت مدیره باشگاه گل‌گهر دارد و او باید تصمیم نهایی را بگیرد. البته باشگاه گل‌گهر خواهان ادامه همکاری با قلعه‌نویی است و تحت هیچ شرایطی دوست ندارد او از این تیم برود. قلعه‌نویی خودش علاقه دارد به قراردادی که با گل‌گهر دارد، ادامه دهد و در سیرجان بماند. او دوست ندارد در این شرایط بحرانی به استقلال برود و سکان هدایت این تیم را برعهده بگیرد. ما تنها در یک صورت اجازه جدایی قلعه‌نویی را صادر خواهیم کرد و آن این است که مجبور به انجام این کار شویم و هیأت مدیره گل‌گهر را در معذورات قرار دهند.»  از سویی باشگاه گل گهر اعلام کرد اگر استقلالی‌ها خواهان قلعه‌نویی هستند، باید نامه رسمی بزنند. در این شرایط به نظر می‌‌رسد فرهاد مجیدی گزینه اول هیأت مدیره استقلال برای جانشینی فکری است. مربی‌ای که پیش از این هم در دو مقطع سرمربی استقلال بود ولی شهریور سال جاری و پس از اختلافاتی که با احمد سعادتمند مدیرعامل سابق استقلال پیدا کرد، پس از شکست در فینال جام حذفی از مسئولیت خود کناره‌گیری کرد اما او حالا بدون تیم است و ممکن است برای سومین بار به نیمکت آبی‌ها بازگردد. گرچه از ظهر امروز خبرهای تأیید نشده و غیررسمی حکایت از این داشت که تا چند ساعت دیگر فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی خواهد شد.

نظر شما