شناسهٔ خبر: 46001798 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد هزار طرح اشتغالزایی در منطقه سی سخت تا دو سال آینده

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: مقرر شده تا ۲ سال آینده در شهرستان دنا و منطقه زلزله زده سی سخت هزار طرح اشتغالزایی ایجاد شود.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ۰۵:۰۱
کد خبر ۷۶۸۱۸۴۲
دانلود PDF

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: مقرر شده تا ۲ سال آینده در شهرستان دنا و منطقه زلزله زده سی سخت هزار طرح اشتغالزایی ایجاد شود.

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ستاد اجرایی ۳ سال می‌شود که ورود جدی‌ در بحران‌های کشور داشته است.

او با بیان اینکه هر اتفاقی که رخ دهد ما از طریق شبکه جهادی ورود پیدا می‌کنیم، افزود: از همان شب وقوع زلزله در  سی سخت ما با هماهنگی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده، ولی فقیه استان، شبکه جهادی و مدیران ستاد در منطقه حاضر شدیم.

مدنی گفت: ۹ مرکز مدیریت بحران در کشور داریم که کالا‌ها و اقلام ضروری در آنجا دپو می‌شوند که از همان شب وقوع زلزله از نزدیک‌ترین مکان‌ها اقلام به سی سخت ارسال شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه امسال هدف گذاری شده که خانه‌های روستایی ۱۵ تا ۱۶ استان کشور بیمه حوادث شوند، تصریح کرد: استانداران، بنیاد برکت و مسئولان استان سهم‌هایی را گذاشتند تا این خانه‌ها بیمه شوند.

او ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان سی سخت ۳۲ هزار خانوار روستایی بیمه شده بودند که از این تعداد ۵ هزار و ۷۹۱ خانه بیمه شده آسیب دیدند.

مدنی با بیان اینکه هر خانه‌ای تا سقف ۲۰ میلیون تومان می‌تواند از مزایای بیمه برای ساخت خانه و جبران خسارت استفاده کند، گفت: در حال حاضر کارشناسان بیمه در حال ارزیابی میزان خسارات وارده برای پرداخت جبران خسارت هستند که در سریع‌ترین زمان این اتفاق رخ خواهد داد.

او بیان کرد: این کمک غیر از کمک‌هایی است که بنیاد مسکن و دولت برای جبران خسارت منازل زلزله زده انجام می‌دهد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه مقرر شده است برای بازسازی منازل تخریب شده به ازای هر خانه ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به بنیاد مسکن پرداخت شود، بیان کرد: هر خانه نیز برای تعمیر ۲ میلیون تومان به صورت بلاعوض دریافت می‌کند.

او افزود: برنامه اشتغالزایی خرد و روستایی نیز در این منطقه هدف گذاری و مقرر شده تا ۲ سال آینده در شهرستان دنا و منطقه زلزله زده سی سخت هزار طرح اشتغالزایی ایجاد شود.

او گفت: در منطقه سی سخت کارخانه آب معدنی‌ وجود دارد که هزار و ۵۰۰ خانواده سهام دار آن هستند و در حال حاضر تعطیل است، با دستور رئیس ستاد اجرایی قرار است این کارخانه مجدد احیا شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما