شناسهٔ خبر: 46000852 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

دستگیری بزرگ‌ترین قاچاقچی دارو

صاحب‌خبر -

یکی از بزرگ‌ترین قاچاقچیان دارو و مکمل‌های ورزشی غیرمجاز از سوی پلیس پایتخت دستگیر شد.
اواخر مردادماه امسال بود که خبری پیرامون مونتاژ و فروش قرص، پودر و آمپول‌های درمانی و مکمل ورزشی غیرمجاز در یک کارگاه صنعتی بزرگ در حوالی شهرک استقلال توسط افرادی که هیچ‌گونه تخصص و مجوزی برای انجام این فعالیت را نداشته، دریافت کردیم.
موضوع در دستور کار مأموران اداره عملیات معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت قرار گرفت. پس از اطمینان از صحت‌وسقم خبر، نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مقام قضائی قرار گرفت. دستور بازرسی از انبار و دستگیری تمام عاملان و متهمان دخیل در این پرونده اخذ شد. ماموران پس از حضور در محل، اقدام به بازدید از انبار کرده که در لحظه ورود، متوجه شدند چند نفر قوطی‌های تاریخ گذشته را با تینر فوری پاک کرده و بلافاصله با دستگاه‌های پیشرفته‌ای که در اختیار دارند اقدام به درج نام برندهای تجاری معروف دنیا با تاریخ‌های جدید میلادی با ارقام لاتین روی قوطی‌ها و بسته‌های موجود در انبار می‌کنند. آنها پس از نصب لیبل اصالت کالای وزارت بهداشت آنها را بسته‌بندی کرده و روانه بازار می‌کردند.
تمام افرادی که در این کارگاه مشغول به این فعالیت مجرمانه بودند دستگیر شدند. در بازرسی از انبار، سه‌هزار و 76 قوطی و بسته خوراکی غذایی، دو‌میلیون و 765‌هزار و 29 عدد قرص و کپسول تقویتی چهارهزار و 497 عدد قوطی مکمل و پودر و 137‌هزار و 790 عدد شیشه کوچک حاوی محلول مکمل کشف شد.
پس از جمع‌آوری کالاهای کشف شده و پلمپ انبار، تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم اصلی پرونده و صاحب این اموال ادامه یافت. نهایتا روز دوشنبه یازدهم اسفندماه پس از تلاش‌های شبانه‌روزی و انجام اقدامات فنی و پلیسی، متهم درحالی‌که پس از ورود به ایران به یکی از روستاهای حوالی چالوس گریخته بود در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.
سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت، با اعلام این خبر گفت: «متهم پس از اعزام به دادسرا با دستور بازپرس پرونده با قرار سنگین دو‌هزار و 222‌میلیارد ریالی روانه زندان شد. تلاش پلیس برای دستگیری سایر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.»

 

نظر شما