شناسهٔ خبر: 46000851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام

دنیای اقتصاد : تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان بین ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری قم، برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی، احداث مسکن و احیای کارخانه‌های تعطیل شده امضا شد. محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام روز سه‌شنبه در سفری یک‌روزه وارد استان قم شد.

صاحب‌خبر -

در ابتدای این سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و استاندار قم، تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای ۴ هزار طرح به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی، ا‌شتغالزایی، دانش‌بنیان و حمایتی امضا کردند که از این محل طی سه سال ۲۳‌هزار شغل در استان قم ایجاد خواهد شد.  محمد مخبر در آئین امضای این تفاهم‌نامه گفت: اولویت ستاد، رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال در مناطق محروم است. او افزود: ۲۶۰۰ میلیارد تومان از این بودجه صرف ایجاد طرح‌های خرد و خانگی، طرح‌های اجتماع‌محور و دانش بنیان خواهد شد و ۴۰۰ میلیارد تومان هم صرف احیای کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی نیمه‌تعطیل و تعطیل‌ خواهد شد. بهرام سرمست استاندار قم نیز در این مراسم گفت: حضور محمد مخبر و مدیران ستاد اجرایی فرمان امام در هر استانی، موجب برکت و آبادانی بوده و خوشحالیم که باحمایت این دوستان، به زودی شاهد موجی از تحول و محرومیت‌زدایی در قم خواهیم بود.

در ادامه این سفر یک‌روزه، عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین کارخانه «تولید پارچه چادر مشکی» در قم با سرمایه‌گذاری هزار و ۱۳۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد. با راه‌اندازی این مجموعه ضمن ایجاد ۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم، سالانه ۱۸ میلیون مترمربع چادرمشکی تولید و واردات این محصول پرکاربرد کاهش قابل ‌توجهی پیدا خواهد کرد. آغاز عملیات احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی پروژه برکت در پردیسان، بهره‌برداری از ۸۰۰ طرح اشتغال‌ اجتماع‌محور بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری ۴/ ۸۲ میلیارد تومانی و ایجاد ۲۴۰۰ شغل، اهدای بسته‌های معیشتی، جهیزیه و نوشت‌افزار به خانواده‌های نیازمند به ارزش ۶/ ۱۰ میلیارد تومان و ده‌ها طرح عمرانی و اقتصادی از دیگر بخش‌های سفر یک‌روزه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بود.دراین سفر همچنین با حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی، چهار کارخانه تولیدی «تیزسنگان، قم ‌آلیاژ، تفلون کرامت و صنایع غذایی شیرین آفرینان خورشی» احیا و زمینه اشتغال ۲ هزار نفر در آنها ایجاد شد. دیدار با آیت‌الله سعیدی نماینده ‌ولی‌فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه و آیت‌الله محمدی‌عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، بازدید از شرکت «باسلام» و شهرک مهدیه حوزه علمیه قم از سایر برنامه‌های مخبر در این سفر یک‌روزه بود.

نظر شما