شناسهٔ خبر: 45999783 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

افزایش ۵ درصدی جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰ تعرفه جریمه‌های رانندگی ۵ درصد افزایش می‌یابد و مبالغ حاصله به حساب درآمدی ۱۵۰۱۰۱ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

صاحب‌خبر -

نمایندگان مجلس تصویب کردند که در سال ۱۴۰۰ تعرفه جریمه‌های رانندگی ۵ درصد افزایش پیدا کند و درآمد آن در اختیار سازمان بهزیستی جهت هزینه معلولین شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نوبت سوم نشست علنی شامگاه سه شنبه در جریان بررسی هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بند (ج) و ردیف‌های ۱، ۲، ۳، ۴ و بند الحاقی تبصره ۱۰ موافقت کردند.

در بند (ج) تبصره ۱۰ آمده است: در سال ۱۴۰۰ تعرفه جریمه‌های رانندگی ۵ درصد افزایش می‌یابد و مبالغ حاصله به حساب درآمدی ۱۵۰۱۰۱ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. معادل مبلغ افزایش یافته به شرح زیر اختصاص می‌باید:

ردیف ۱ تبصره ۱۰ بدین شرح است: مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال جهت هزینه معلولین شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی و پیشگیری از معلولیت در اختیار سازمان بهزیستی.

ردیف ۲ تبصره ۱۰ می‌گوید: مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال جهت اصلاح راه‌های روستایی و معابر در نقاط حادثه خیز شهر‌ها و روستا‌های مناطق محروم مرزی کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی.

در ردیف ۳ آمده است: مبلغ یک هزار میلیاردریال برای حوادث جاده‌ای و تجهیزات مورد نیاز درمانی در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران.

در ردیف ۴ تبصره ۱۰ آمده است: مبلغ یک هزار میلیاردریال برای کمک خرید تجهیزات و امکانات اتاق تشریح در اختیار سازمان پزشکی قانونی کشور.

در بند الحاقی این تبصره نیز آمده است: کلیه مبالغ جریمه مازاد بر اصل جرایم ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی که تا پایان سال ۱۳۹۹ به دلیل تاخیر در مهلت قانونی پرداخت بر مبلغ جریمه افزوده گردیده در صورتی که اصل جریمه تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ پرداخت شود بخشوده می‌شود.

درآمد ناشی از اجرای این بند به ردیف ۱۵۰۱۲۳ جدول شماره (۵) این قانون واریز می‌شود و معادل ۲۰هزار میلیارد ریال آن برای تقویت توان عملیاتی به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد.

نظر شما