شناسهٔ خبر: 45999424 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۵۰ نفر رسید

یزدان پناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان کهگیلویه و بویراحمد به ۴۵۰ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز ( ۱۲ اسفند) به خبرنگاران، گفت : هم اکنون ۱۴۷ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که از این تعداد، ۴۰ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون  ۲۵ هزار و ۳۸ مورد گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه از هزار  ۳۳۲ نمونه نمونه دریافت شده حدود هشت درصد موارد مثبت بودند، ادامه داد: بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان هستند.

 

یزدان پناه یادآور شد: با توجه به ورود کرونای انگلیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد، چنانچه محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمعی، استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی انجام نگیرد، به زودی شاهد افزایش مبتلایان، بستری و مرگ و میر در استان خواهیم بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به اهمیت استفاده از ماسک در مراکز و مکان های پرتردد اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت صنوف مختلف به عنوان محل تجمع افراد و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این مکان ها تهدیدی برای سلامت مردم بوده و نیازمند همکاری صنوف و افراد مراجعه کننده به این مکان ها است.

 

وی گفت: استفاده از ماسک سه لایه در فضاهای سربسته و شلوغ به تنهایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کافی نمبوده و باید از یک ماسک سه لایه با یک ماسک پارچه ای روی آن و یا از ماسک N95 به تنهایی استفاده کرد.

پایان پیام/82

نظر شما