شناسهٔ خبر: 45998660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قالیباف: بیانیه نمایندگان در خصوص تصمیم‌گیری مجمع درباره FATF امری عادی است

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادی به صدور بیانیه از مجلس تأکید کرد: این اقدام بر اساس روال عادل صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا نوری قزلجه در نشست علنی نوبت سوم امروز (سه‌شنبه 12اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، با استناد به اصل (112) قانون اساسی گفت: این اصل می‌گوید مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تشخیص مصلحت در مواردی که مصوبه مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان خلاف موازین شرع و یا قانون اساسی بداند و مجلس با در نظر گرفتن مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را تأمین نکند و مشاوره در اموری که رهبری به آنان ارجاع می دهد و سایر وظایفی که در این قانون  ذکر شده است به دستور رهبری  تشکیل میشود. اعضای ثابت و متغیر این مجمع را مقام رهبری تعیین می نماید. مقررات مربوط به مجمع توسط خود اعضا تهیه و تصویب و به تأیید مقام رهبری خواهد رسید.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز دبیر هیأت رئیسه بیانیه‌ای را قرائت کردند که از دو منظر قابل توجه است؛ اولاً چون نظر ارجاعی مجمع نظر مجلس گذشته است و قانون هم اجازه نداده مجلس جدید نظر رسمی جدیدی ارائه کند، بنابراین تعدادی از نمایندگان مجلس به صورت غیررسمی نظر خویش را بیان کردند که بر اساس آیین‌نامه است و درست.

وی بیان کرد: البته این بیانیه نظر امضاکنندگان است نه نظر مجلس اما از منظر دیگر بر اساس اصل (112) قانون اساسی اگر این بیانیه به منزله دیدگاه رسمی مجلس است و اگر به عنوان تذکر و یادآوری و یا تعیین تکلیف برای مجمع است در این صورت مستنداً به همین اصل وجاهت ندارد و قطعاً اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس وظیفه ذاتی خودشان با درایت و تدبیر خودشان تصمیمی متناسب با مصلحت می‌گیرند و قطعاً به نفع منافع ملی خواهد بود.

 محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: نمایندگان بیانیه‌ای با تعداد 215 نفر آن را امضا کرده بودند که طبق روال عادی قرائت شد بنابراین اعتراض شما وارد نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما