شناسهٔ خبر: 45998638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فروزنده در گفتگو بادانشجو:

متاسفانه دولتی‌ها حیات و مماتشان وابسته به مذاکره با نهادهای غربی است / اگر FATF را نپذیریم اتفاق خاصی نمی‌افتد

فعال اصول‌گرا، فشارهای بین‌المللی برای پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی ( در پول‌شویی) را جوسازی برای متشنج‌کردن اوضاع سیاسی داخل دانست. او هدف آمریکا و استکبار غرب را برای عضویت ایران در این گروه، دسترسی به اطلاعات اقتصادی محرمانه بیان کرد.

صاحب‌خبر -

لطف‌الله فروزنده، سخنگوی جمعیت ایثارگران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با انتقاد به بررسی ‌لایحه FATF اظهار کرد: این پیمان‌ها و معاهده‌هایی که وجود دارند در حقیقت ابزار دست استکبار جهانی هستند تا اطلاعات بیشتری از امور اقتصادی و امنیتی کشور به‌دست بیاورند، به همین دلیل فشارهای بسیاری از سوی آمریکا و دیگر متحدانش بر جمهوری اسلامی وارد شده تا عضو FATF شود و اطلاعات مالی ما را در دست بگیرند و به عقیده بنده هدفشان این است که بتوانند تحریم‌های سخت‌تری را علیه ایران اعمال کنند؛ پس لزومی ندارد و منطقی نیست که بخواهیم این معاهده را بپذیریم.

فروزنده درباره فشارها علیه ایران برای عضویت در FATF گفت: قطعاً فشارهای فروان برای عضویت کشور درFATF، به علت حل‌شدن مشکلات اقتصادی کشورمان نیست و این سازمان تنها دنبال اطلاعات مالی کشور، اضافه‌کردن مشکلات بیشتری در امور اقتصادی و در نهایت شناسایی راه‌هایی است که به وسیله آن‌ها تحریم‌ها را دور میزدیم.

وی ادامه داد: تقریباً در دوره‌ دولت روحانی ما تمامی سازمان‌ها و پیمان‌ها با استکبار جهانی را امتحان کردیم و از هیچ‌کدام منفعتی نصیبمان نشد. پس باید به مسیری دیگر برویم و آن هم مسیر توانمندی داخلی یعنی؛ اعتماد به ملت و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور است. در نهایت از آنجا که این عهدنامه برای تصمیم‌گیری نهایی به مجمع تشخیص ارجاع داده‌شده باید منتظر بمانیم تا ببینیم مجمع چه سیاستی اتخاذ می‌کند و ما هم به این تصمیم احترام بگذاریم؛ چرا که مجمع تشخیص حساسیت‌های خاصی در این باره از خود نشان داده، نسبت به استکبار جهانی بدبین بوده و در نهایت باید تصمیم کارشناسی خود را بگیرند و همگان نیز آن را بپذیرند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران با اشاره‌ به بی‌اثر بودن تهدیدها برای عضویت ایران در این تعهدنامه یادآور شد: تقریباً هر تحریمی که در توانشان بوده اعمال کردند و صرفاً این فشارها جنبه جوسازی و متشنج‌کردن فضای سیاسی کشور را دارد و به‌نظر بنده نپذیرفتن FATF  اتفاق خاصی را رقم نمی‌زند. بعضی از افراد دولتی متاسفانه حیات و مماتشان را وابسته به به مذاکره با سازمان‌ها و کشورهای استکبار جهانی می‌دانند که البته خیال خامی دارند چرا که حداقل تا به امروز علی‌رغم امتیازهایی که به آنان دادند نه‌تنها هیچ امتیازی دریافت نکردند بلکه تحریم‌های شدیدتری نیز علیه کشور اعمال شد.

انتهای پیام/

نظر شما