شناسهٔ خبر: 45998358 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزارت صمت:

تولید لوازم خانگی در ایام تحریم ۲ برابر قبل از تحریم‌ها شده‌است

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: در روزهای تحریم، بیش از ۲ برابر قبل از تحریم‌ها لوازم خانگی در کشور تولید کردیم.

صاحب‌خبر -


به گزارش وزارت صمت، کیوان گردان با یادآوری اینکه رشد ۳۰ درصدی را در تولید لوازم خانگی هدف گذاری کرده بودیم، اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال این هدف را محقق و از آن عبور کردیم.
مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت افزود: سال گذشته نزدیک به ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی (کوچک و بزرگ) تولید کردیم، هدفگذاری امسال تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی بوده است، اما امسال تا امروز ۱۴ میلیون دستگاه تولید کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: قبل از تحریم‌ها و در سال ۱۳۹۶ میزان تولید لوازم خانگی در کشور ۷.۵ میلیون دستگاه بوده است.
مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با بیان اینکه در روزهای تحریم، بیش از دو برابر قبل از تحریم‌ها لوازم خانگی در کشور تولید کردیم، گفت: برآوردهای ما نشان می‌دهد که بیش از ۳ میلیارد دلار کاهش ارزبری داشتیم.
گردان با‌ اشاره به ‌اشتغال‌های جدید به وجود آمده در حوزه لوازم خانگی، تصریح کرد: صادرات به سمت بازارهای هدف جهانی را در سال ۱۴۰۰ در برنامه داریم و در این مسیر حرکت می‌کنیم.
مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت همچنین بیان کرد: برخی شرکت‌های داخلی برای اولین بار در حال تولید لوازم خانگی خاصی هستند و در تعداد محدودی برای نمونه سازی اولیه این کار را انجام می‌دهند که این موضوع در کنترل کامل وزارت صمت است.

نظر شما