شناسهٔ خبر: 45998240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تاکید کرد:

گفتمان نخبگان " گره گشایی و مشارکت حداکثری در انتخابات" باشد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به احزاب، رسانه‌ها و نخبگان توصیه کرد که برای رقم خوردن مشارکت حداکثری و جلب نظر مردم بر بیان کارکردهای مهم انتخابات به ویژه گره گشایی و تحول آفرینی آن تمرکز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حسین خوش اقبال در جلسه اعضای ستاد انتخابات هرسین که در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، با تاکید بر اهمیت آموزش مجریان انتخابات افزود: هر چه آموزش ها جدی گرفته شود برگزاری انتخابات با خطای کمتر و کیفیت بهتری همراه می شود.

وی با اشاره به لزوم پیش بینی امکانات و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات یادآور شد: فرمانداران در تهیه لیست پیشنهادی برای هیات های اجرایی حتما به دانایی، تجربه و کارآمدی نفرات پیشنهاد شده دقت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به استمرار ویروس کرونا تاکید کرد: لازم است که در تمام مراحل انتخابات به ویژه ایام تبلیغات و روز اخذ رای حساسیت های بهداشتی و رعایت پروتکل ها با جدیت بیشتری دنبال شود.

خوش اقبال افزود: می طلبد که فضای تبلیغاتی در انتخابات پیش رو به سمت و سوی فضای مجازی سوق داده شود. این نکته به ویژه در انتخابات شوراهای شهر اهمیت بیشتری به لحاظ حفظ پروتکل ها و سلامت جامعه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات سال 1400تصریح کرد: به فرموده ایشان حضور مردم علاج دردهای مزمن کشور است از این رو باید به سمت و سویی برویم که جریان های مختلف حضور پیدا کنند و این انتخابات رقابتی است که منتج به مشارکت حداکثری می‌شود.

وی انتخابات 1400 را فرصت ساز، امنیت آور و ظرفیت مهم برای آینده کشور دانست و گفت: تجربه چهل ساله گذشته نشان داده که انتخابات پر شور از سویی حل کننده مسائل داخلی است و ازسوی دیگر بدخواهان در فضای بین المللی را به عقب می راند.

خوش اقبال با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی نخبگان و دلسوزان انقلاب در حداکثری شدن انتخابات افزود: حضور و اشتیاق حداکثری مردم در انتخابات هم به علمکرد متولیان انتخابات باز می گردد و  هم اراده و مشارکت نخبگان را می طلبد.

معاون استاندار کرمانشاه تصریح کرد: نباید گذاشت که فضای یاس و ناامیدی بر جامعه مستولی شود و جریانی که با سیاه نمایی به دنبال بازار گرمی در انتخابات و کاهش مشارکت است بداند که همه ما با ناامیدی مردم آسیب خواهیم دید.

خوش اقبال در ادامه با بیان اینکه اگر مشکلات و ضعفهایی در مسیر بوده، راه حل آن اصلاح است نه ناامیدی، از احزاب، رسانه ها و نخبگان خواست که بر کارکرد گره گشایی و تحول آفرینی انتخابات تمرکز کنند.

وی نقش نخبگان محلی را در افزایش اشتیاق مردم به مشارکت در انتخابات مورد تاکید قرار داد و گفت: نخبگان موتور محرکه مناطق خود هستند و می طلبد که از این جایگاه برای افزایش مشارکت بهره ببرند.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین تاکید کرد: ما بعنوان مجریان انتخابات تمام توان رابرای رقم خوردن انتخابات حداکثری با رعایت اصل امانتداری، قانون مداری و بی طرفی بکار بسته ایم و تاکید داریم که زمینه سازی برای مشارکت حداکثری محور برنامه های ستاد انتخابات باشد.

نظر شما