شناسهٔ خبر: 45998228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار لرستان مطرح کرد؛

جلوگیری از کوچ پیاده و زودهنگام عشایر به لرستان

خرم‌آباد- معاون استاندار لرستان تاکید کرد: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ مراتع استان، از کوچ پیاده و زودهنگام عشایر به لرستان جلوگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی امروز سه شنبه در جلسه ساماندهی کوچ عشایر گفت: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ مراتع استان، از کوچ پیاده و زودهنگام عشایر به لرستان جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عشایر بایستی در تاریخ مقرر ۱۵ اردیبهشت ماه کوچ کنند عنوان کرد: ضمن آنکه پیشگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد، حمل و نقل دام‌ها بایستی با وسایل نقلیه انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان افزود: ما به دنبال آن هستیم که عشایر کوچی آرام، با امنیت و در عین حال مراقبت‌هایی که به منابع طبیعی آسیب وارد نشود را داشته باشند.

ثمینی اظهار داشت: پذیرای هیچ مسافری در لرستان نخواهیم بود و آموزش و پرورش حق ندارد مهمانسراها و مدارسش را در اختیار کسی قرار دهد.

شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه کاهش بارندگی، خشکسالی، کمبود علوفه و گرمای زودرس باعث می‌شود عشایر دو ماه زودتر از موعد مقرر کوچ کنند اظهار داشت: لرستان در مسیر دام‌های استان‌های اصفهان، کرمانشاه، همدان، چهارمحال بختیاری و… قرار دارد که به علت داشتن مراتع میان بند هرساله خسارات زیادی را متحمل می‌شود.

وی، گرمای بیش از اندازه، کمبود علوفه، کمبود آب، حرکت سایر دامداران، مدرسه بچه‌ها و… را دلایلی بر کوچ عشایر دانست و تصریح کرد: به علت شیوع ویروس کرونا، کوچ پیاده عشایر به لرستان ممنوع و کوچ ماشینی به مقصد استان‌های دیگر جایگزین می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد: از اداره کل راهداری می‌خواهم بدون هماهنگی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان، از حمل و جابجایی احشام تا قبل از ۱۵ اردیبهشت جدا خودداری کند.

نظر شما