شناسهٔ خبر: 45998224 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

طاهری؛

۸۰۰هزار میلیارد تومان از اعتبارات بودجه۱۴۰۰ غیرشفاف است

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان در تبصره‌های لایحه بودجه آمده که در جداول آن وجود ندارد که این میزان باعث می‌شود بودجه غیرشفاف شده و شاهد تورم افسارگسیخته در سال آینده باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری در نشست علنی نوبت سوم امروز (سه‌شنبه 12اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با اشاره به بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: کارآمدی بودجه هر کشور منوط به شفافیت بودجه است و از پیامدهای نبود این شفافیت، فقدان تعادل آن و افزایش احتمال کسری بودجه است که موجب افزایش نقدینگی و تورم افسارگسیخته می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امسال برای نخستین بار رقم درآمدی بودجه از یک میلیون میلیارد دلار گذشت، عنوان کرد: این رقم بسیار بزرگ است و موجب افزایش نقدینگی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی قسمت های بودجه غیرشفاف است، عنوان کرد: در تبصره (14) یک رقم 330 هزار میلیارد تومانی داریم که در جداول بودجه نیامده، همچنین در تبصره (2) دو رقم 150 هزار میلیارد تومان و 30 هزار میلیارد تومان آمده که آن هم در جداول بودجه نیست ضمن اینکه در تبصره (1) نیز دو رقم 90 هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان و 40 هزار میلیارد تومان وجود دارد که جمع آن 640 هزار میلیارد تومان می‌شود و عملاً در تبصره‌ها آمده اما در جداول نیست.

طاهری ادامه داد: همچنین ارقام ریز دیگری وجود دارد که 200 هزار میلیارد تومان به این رقم اضافه می‌کند یعنی نزدیک 800 هزار میلیارد تومان غیرشفافیت در بودجه داریم که میزان درآمد آن را به 1.8 میلیون میلیارد دلار رسانده است که موجب تورم افسارگسیخته می‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان زنجان در پایان درباره مجمعی که قرار است به زودی درباره FATF برگزار شود، گفت: نمایندگان به مباحث مطرح شده در بیانیه امروز باور دارند و قبول شرط و شروط را نمی‌پذیریم چنانچه درعهدنامه وین هم آمده هر شرطی بگذاریم عملاً فریب خودمان است و در معاهدات بین المللی چنین چیزی مرسوم نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما