شناسهٔ خبر: 45997965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: کشورهای مقصد و ارزش صادرات استان سمنان افزایش یافته است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: صادرات استان سمنان بیش از واردات است و نسبت به سال‌های قبل هم کشورهای مقصد و هم ارزش صادرات این استان افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر عصر سه‌شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان ابراز داشت: بخشی از دلایل افزایش ارزش صادرات مربوط به افزایش قیمت ارز و بخشی مربوط به حمایت‌های دولت در رفع موانع و تلاش صادرکنندگان بخش خصوصی است.

وی افزود: شاخص‌های اقتصادی اعم از نرخ تورم، اشتغال، نرخ رشد اقتصادی، میزان نقدینگی کشور، میزان صادرات و واردات، بهبود فضای کسب و کار و وضعیت تجهیزات صنایع، مانند دماسنج وضعیت فضای سیاسی کشور را نشان می‌دهد و بهبود آن نشان دهنده حال بهتر مردم است.

استاندار سمنان گفت: نرخ تورم مناسب برای تولید و صادرات یک تا سه درصد است که از سه تا ۱۰ درصد شدید تلقی می‌شود و بیش از ۱۰ درصد فراتر از انتظار است.

آشناگر گفت: با در نظر گرفتن همه این شاخص‌های اقتصادی می توان وضعیت کشور را بررسی کرد.

وی ریشه بسیاری از مشکلات کشور را فشارهای اقتصادی آمریکا با همکاری برخی از کشورهای دیگر دانست و افزود: در شرایط عادی، تولیدکنندگان می‌توانند فضای کسب و کار خود را ارتقا دهند.

استاندار سمنان با بیان اینکه هوش مالی به معنی فرآیند حل مشکلات و موانع مالی و تولیدی است گفت: نسبت به شرایط سخت سال ۹۹ شاخص‌های اقتصادی استان سمنان خوب است.

آشناگر ادامه داد: وضعیت بیکاری در سمنان مطلوب است و این استان، از برترین‌های کشور در مهار بیکاری است و در شاخص فضای کسب و کار و جلب رضایت مردم نیز رتبه اول کشور را دارا است.

وی افزود: اگر محیط اقتصادی با اهرم‌های سیاسی تحت تأثیر قرار بگیرد به ضرر مردم است و به لحاظ مشکل ساختاری و ارتباطی که بین دستگاه‌های مختلف استان سمنان وجود دارد، از این اهرم‌های سیاسی سوء استفاده می‌شود.

استاندار سمنان بیان کرد: هر وزیر باید بر تصمیمات درستی که در فضای کسب و کار گرفته می‌شود پای بند باشد و امید است با تصمیمات درست ارکان مختلف حکومت، وضعیت صادرات و کسب و کار در کشور بهبود یابد.

نظر شما