شناسهٔ خبر: 45997924 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا ۲ فرمانده انصارالله یمن را تحریم کرد

تهران- ایرنا- وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که ۲ فرمانده جنبش انصارالله یمن را در لیست تحریمی این کشور قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «منصور السعدی» فرمانده نیروی دریایی  و «احمد علی احسن الحمزی» فرمانده نیروی هوایی انصارالله به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند.

آندریا گاکی مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که افراد تحریم شده در بحران انسانی یمن نقش دارند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته (فوریه) جنبش انصارالله را از لیست تحریمی خود حذف کرده بود.

پیش‌تر سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفته بود که هیچ پیشرفت واقعی در مواضع دولت آمریکا برای پایان جنگ علیه یمن دیده نشده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا پیش‌تر از رویکرد جو بایدن رییس جمهوری جدید این کشور برای توقف حمایت واشنگتن از جنگ یمن خبر داده بود.

جیک سالیوان درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، اظهار کرد: رئیس جمهوری قصد دارد که پایان حمایت آمریکا از عملیات‌های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده‌ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم مطرح کرد.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته و آواره شدند.

نظر شما