شناسهٔ خبر: 45997911 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اساسنامه جهاد دانشگاهی نیازمند تصویب نقشه جامع علمی کشور

تهران-ایرنا- قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: بر اساس اعلام رییس جهاد دانشگاهی، اساسنامه این سازمان باید به تصویب ستاد نقشه جامع علمی کشور برسد؛ در این زمینه پیشنهاداتی هم مطرح شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، منصور کبگانیان درحاشیه جلسه نقشه جامع علمی کشور که عصر امروز سه شنبه برگزار شد به تشریح دستور جلسه در جمع خبرنگاران پرداخت و افزود: نخستین ماموریت از ماموریت هایی که جهاد دانشگاهی چند سال گذشته از ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور دریافت کرد، به مدیریت انتقال و توسعه فناوری در طرح های کلان توسعه ای و عمرانی اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: به دلیل تجربیات و تخصص های جهاد دانشگاهی در برخی طرح های منتخب فناوری، از این ارگان درخواست شد نقش مدیریت و نظارت بر انتقال دانش فنی را بر عهده بگیرد.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی، برخی چالش ها را مرتبط با تحریم عنوان کرد و گفت: به علت وجود مشکلات ساختاری، ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی و نقشه جامع علمی کشور به این مشکلات احساس می شود.

کبگانیان با بیان اینکه انتقال تجربیات و تخصص های دانش فنی باید به تصویب شورای اقتصاد مقاومتی برسد، افزود: در صورت نیاز، مکاتبه با دستگاه ها هم در دستور کار قرار می گیرد و در این زمینه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از اعضای فعال نقشه جامع علمی کشور برای عبور از این چالش ها وارد عمل می شود.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور همچنین درباره مشکلات اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها، اظهار داشت: یکی از ماموریت های جهاد دانشگاهی، سازماندهی، هدایت شغلی و توانمندی سازی دانش آموختگان است و تعداد زیادی از دانش آموختگان برای یافتن شغل متناسب با رشته تحصیلی دچار چالش هایی هستند.

به گفته کبگانیان، در این زمینه مصوبات مربوط به ماموریت های دستگاه ها مانند جهاد دانشگاهی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه های علوم و بهداشت و کمیسیون علمی و تحقیقاتی دولت برای اشتغال دانش آموختگان سال ۹۴ در روزنامه رسمی کشور منتشر شده است.

وی همچنین به دیگر ماموریت جهاد دانشگاهی مبنی بر ایجاد یک نهاد پژوهش و فناوری ملی اشاره کرد.

نشست عصر امروز سه شنبه ستاد نقشه جامع علمی کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

نظر شما