شناسهٔ خبر: 45997910 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

خداحافظی ولوو با خودروهای بنزینی

شرکت خودروسازی ولووی سوئد قصد دارد تا سال 2030 تولید خودروهای بنزینی را به طور کامل کنار گذاشته و به سمت تولید خودروهای برقی برود.

صاحب‌خبر -
صراط:

 شرکت خودروسازی ولووی سوئد اعلام کرد که از سال 2030 تمام خودروهای تولیدی این شرکت برقی خواهند بود. این شرکت امروز اعلام کرد که قصد دارد تولید خودروهای بنزینی را به طور کامل متوقف کند.

هاکان ساموئلسون، مدیرعامل شرکت ولوو در پاسخ به سؤالی درباره آینده صنعت خودروسازی اظهار داشت: من به طور کامل به این نتیجه رسیده‌ام که دیگر هیچ مشتری که بخواهد خودروی بنزینی بخرد وجود ندارد و باز هم به این نتیجه رسیده‌ایم که مشتریان دیگر خودروی برقی می‌خواهند.

این شرکت خودروسازی سوئدی می‌گوید: تا سال 2025 نیمی از خودروهای جهان  دست خودروهای‌برقی خواهد بود و نیم دیگر آن نیز دست خودروهای هیبریدی است. 

شرکت ولوو در شرایط کنونی متعلق به شرکت چینی جیلی است و قرار است طی چند سال آینده روند عرضه چند مدل خودروی برقی را آغاز کنند و قرار است تمام این خودروها به صورت آنلاین فروخته شوند. 

ولووو همچنین قرار است امروز دومین مدل خودروی کاملا برقی خود را به بازار معرفی کند.

ساموئلسون می‌گوید: ولوو قصد دارد مدل‌های برقی خود را مجهز به ارتباطات وایرلس کند که البته این طرح نخستین‌بار توسط  شرکت خودروسازی تسلا انجام شده است.

به طور کلی شرکت‌های خودروسازی به خاطر فشاری که از سوی اروپا و چین برای پایین آوردن آلایندگی خودروهای خود شاهد هستند به سرعت در حال رفتن به سمت تولید خودروهای با آلایندگی صفر هستند.

نظر شما