شناسهٔ خبر: 45997768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اعلام کرد:

مشارکت فعال ۱۱۵ هزار خادمیار در ۳۵۲۸ کانون خادمیاری سراسر کشور

مشهد - مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از مشارکت فعال ۱۱۵ هزار خادمیار در سه هزار و ۵۲۸ کانون خادمیاری سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین استاد آقا در آئین تقدیر از خدمات کانون‌های خدمت رضوی سراسر کشور که سه شنبه با حضور تولیت آستان قدس رضوی و دبیران کانون‌های خادمیاری رضوی سراسر کشور در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: تشکیل شبکه خادمیاری و ایجاد دفاتر استانی خدمت رضوی با محوریت خدمات خادمیاران، جز اولین تأکیدات تولیت آستان رضوی بود.

وی افزود: با تغییر و تحولات صورت گرفته اکنون شبکه بزرگ خادمیاری رضوی، سازمانی کوچک اما چابک دارد. در حال حاضر در هر استان، یک نفر مسئول دبیرخانه و امور اداری است و سایر اعضای شبکه همگی از خادمیاران هستند، همچنین از ۳۱ نفر دبیر کانون‌ها هم، ۲۹ نفر خادمیار هستند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: سال گذشته سه هزار کانون خادمیاری داشتیم که بخشی از آنها فعال نبودند، اما در حال حاضر سه هزار و ۵۲۸ کانون فعال در سراسر کشور داریم و خدمات به شکل چشمگیری توسعه پیدا کرده است.

وی گفت: طی ماه‌های اخیر ۲۰۴ هزار نفر در شبکه خادمیاری ثبت نام کرده بودند که حدود ۱۱۵ هزار نفر خادمیار فعال هستند و امیدواریم توفیق خدمت مورد رضایت حضرت رضا (ع) را داشته باشند.

تاکید تولیت آستان قدس بر توسعه خدمت رسانی در استان‌های مختلف
وی اظهار کرد: در سال جاری و با وجود محدویت‌های ناشی از شیوع کرونا، تولیت آستان قدس رضوی نگاه ویژه ای به ضرورت توسعه خدمات استانی داشتند که در همین راستا اقدامات ویژه‌ای در عرصه خدمت رضوی انجام گرفت.
استاد آقا ادامه داد: در طول یکسال کرونایی، با وجود کمبود منابع نسبت به سال‌های قبل، نه تنها خدمات خادمیاری کاهش پیدا نکرد بلکه خدمت خالص و چند برابری در سراسر کشور ارائه شد.
وی همچنین با بیان اینکه امسال چند برابر سال‌های گذشته به اقشار بی‌بضاعت توسط آستان قدس خدمت ارائه شده، اظهار کرد: این بنای خیر از خدمات معاونت محرومیت زدایی آستان قدس شروع شد و با اقدامات معاونت خدمات اجتماعی تا مرتفع شدن مشکلات ادامه خواهد یافت.

تعمیر هزار مسکن و توزیع هزاران بسته مواد غذایی

استادآقا با اشاره به برخی اقدامات انجام شده گفت: به همت خادمیاران رضوی یک هزار واحد مسکونی در سراسر کشور تعمیر شد، همچنین در کنار طرح‌های ابلاغی آستان قدس، هزاران بسته مواد غذایی از محل کمک‌های مردمی بین نیازمندان توزیع شد و علاوه بر آن، افزایش خدمات مرتبط با سلامت محرومان در اقصی نقاط کشور در دستور اقدام قرار گرفت.

وی همچنین با ذکر نمونه‌ای از خدمت رسانی آستان قدس ابراز کرد: در سیل سیستان و بلوچستان، بعد از چند روز همه نهادهای متولی و مسئول از منطقه آسیب دیده خارج شدند اما آستان قدس پای کار امدادرسانی به محرومان باقی ماند و خدمات خود را توسعه داد که در آخرین اقدام نیز به تازگی، ۱۵ طرح آب‌رسانی در مناطق محروم این استان افتتاح شد.
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: با قاطعیت باید گفت، امسال آستان قدس رضوی به لطف حضرت رضا (ع) در همه حوزه‌های خدمتی سربلند بیرون آمده است.

در ابتدای این مراسم نیز علی اکبر عصارنیا، مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس با تشکر از دست اندرکاران پایه‌گذار شجره طیبه خدمت رضوی، گفت: ظرفیت بزرگی به نام حضرت رضا (ع) در قالب کانون‌های خادمیاری رضوی جمع شده و در قالب خدمات گسترده به محرومان انجام داد، پیدا می‌کند.

وی افزود: خادمیاران رضوی ارتباط روحی و قلبی خاصب با امام رضا (ع) دارند و امام هشتم (ع) این توفیق را به آنها عطا می‌کند که خدمت رسانی همه مردم در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه عمرانی، سلامت و درمانی ارائه کنند.

در خاتمه این مراسم، با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مدیران بنیاد کرامت رضوی از کتاب «۱۲۵ روایت کانون‌های خدمت رضوی» رونمایی شد.

نظر شما