شناسهٔ خبر: 45996466 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازآفرینی آثار ونگوگ با ۶۰۰ پهپاد در آسمان

تهران- ایرنا- صدها هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در یک نمایش بی‌سابقه که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد، الگوهایی از آثار «ونسان ونگوگ» هنرمند معروف هلندی را در آسمان به نمایش درآوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روزنامه نشنال، صدها پهپاد در آرایشی که با نور نئون مشخص شده بود، بر فراز آسمان دانشگاه تیانجین چین داستان زندگی ونسان ونگوگ نقاش پست امپرسیونیست هلندی را روایت کرده و آثارش را به نمایش درآوردند.

در این نمایش، ۶۰۰ پهپاد چند الگوی تکرارشونده در آثار ونگوگ از جمله هلال ماه و مارپیچ‌های نور در تابلوی شب پرستاره از او را در آسمان ترسیم کردند. این پهپادها همچنین آرایش‌های مختلف دیگری به خود گرفتند که به خودنگاره‌های این نقاش و آثاری چون درخت توت در پاییز و مجموعه تابلوهای گل آفتابگردان از او اشاره داشت.

اجرای فوق ۲۶ دقیقه و ۱۹ ثانیه طول کشید و به عنوان طولانی‌ترین پویانمایی اجرا شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. اگرچه این رویداد در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) اجرای شده بود اما گینس ماه جاری میلادی از این رکورد جدید و هیجان انگیز رونمایی کرد.

پهپادهایی که در این نمایش مورد استفاده قرار گرفتند همگی از مدل Agile Bee II بودند، یک کیلو و ۴۵۰ گرم وزن داشتند و با سرعت ۱۰ متر بر ثانیه پرواز می کردند.

نظر شما