شناسهٔ خبر: 45996423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده کردستان در مجلس خبرگان: مسئولان در راستای خدمت‌گزاری به فقرا و نیازمندان گام بردارند

گروه استان‌ها - نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند در قرآن و احادیث زیادی همواره ما را به خدمت‌گزاری فقرا و نیازمندان توصیه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، ماموستا فایق رستمی عصر امروز در همایش سراسری ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه که در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: کمیته امداد همواره در راستای خدمت‌گزاری به محرومان و نیازمندان جامعه تلاش می‌کند.

وی به اهمیت و جایگاه «قرض‌الحسنه» در اسلام و قرآن پرداخت و گفت: در آیات و روایات، پاداش‌ها زیادی برای قرض‌الحسنه برشمرده شده و در حقیقت قرض دادن به انسان‌های نیازمند همانند قرض دادن به خداوند و معامله با خداست.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره ضمانت قرض‌الحسنه از سوی خداوند فرموده «إِنَّ اللّه تَعالی مَعَ الدّائِنِ حَتّی یقْضی دَینَهُ مالَمْ یکنْ دَینُهُ فیما یکرَهُ اللّه»؛ خداوند یار قرض‌دار است تا قرض خود را پرداخت کند اما به شرط آنکه قرض بر خلاف رضای خدا نباشد.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن و احادیث زیادی همواره ما را به خدمت‌گزاری فقرا و نیازمندان توصیه کرده و هر کدام از مسئولان و خیرین در این راستا تلاش کنند، جای تقدیر دارد.

ماموستا رستمی اظهار کرد: خداوند در احادیث خود دو نکته بسبار مهمی در مورد خیرین فرموده و آن اینکه اغنیا و خیرین وکیل خدا در کره زمین هستند و کسی که وکیل خدا باشد سرمایه‌هایش مورد رحمت و توصیف خداوند و فرشتگان قرار می‌گیرد و پاداشی از این بالاتر نیست.

وی گفت: خیرین و مسئولان کمیته امداد برای عیار خداوند خدمت می‌کنند چراکه عیار خدا فقرا و نیازمندان هستند.

امام جمعه سنندج با یادآوری اینکه بهترین کارها دست مهربانی بر سر یتیمان و مصاحبت با خوبان و بدترین اعمال همنشینی با بدهاست، ابراز داشت: تمام دانش‌آموزان و دانشجویانی که زیر سایه حمایت‌های خیرین و کمک‌های کمیته امداد به بالاترین مقام می‌رسند، بیانگر نقش مؤثر آنها در کسب این موفقیت‌هاست که پیش حق‌تعالی ارزشمند است.

ماموستا رستمی یادآور شد: هر کسی که دست  یک بینوا و نیازمندی را بگیرد، خداوند ارزش آن را بالاتر از جهاد، شب‌زنده‌داری و روزه گرفتن می‌داند.

انتهای پیام/484/ ع

نظر شما