شناسهٔ خبر: 45996172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اقلام صادراتی استان سمنان به ۴۸ کشور ارسال شد

گروه استان‌ها- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از صادرات اقلامی از استان سمنان به ۴۸ کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای عصر امروز در نشست تجلیل از صادرکنندگان برتر استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد؛ با اشاره به افزایش میزان صادرات در این استان اظهار داشت: صادرات در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اقلام صادراتی از نظر وزن کاهش داشته اما از نظر میزان افزایش داشته است؛ افزود: این مهم نشان‌دهنده این است که ارزش‌افزوده کالاهای صادراتی افزایش‌یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به صادرات کالاهایی از استان سمنان به 48 کشور دنیا گفت: حدود 81 قلم کالا از استان سمنان صادر شده و 250 میلیون دلار ارزآوری را به دنبال داشته است.

جمعه‌ای با اشاره به اینکه استان سمنان برخی وارداتی را نیز داشته است افزود: امسال تا کنون 13 هزار تن واردات به استان انجام‌شده که بیشتر کالاهای مواد اولیه بوده است.

صادرات استان سمنان حدود 4.5 برابر واردات آن است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان درباره وضعیت صادرات و واردات این استان گفت: صادرات استان سمنان حدود 4.5 برابر واردات آن است.

علی تشنه دل نیز در این جلسه اظهار داشت: تراز تجاری استان امسال مثبت بوده و صنعتگران استان برای کسب این نتیجه بسیار تلاش کرده و اولویت آنان توسعه صنعتی و تجارت خارجی است.

انتهای پیام/363/ ع

نظر شما