شناسهٔ خبر: 45995911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارخانه تولید سیلیکون در مازندران ساخته می‌شود

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از ساخت کارخانه تولید سیلیکون در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور افزود که تفاهمنامه ساخت این کارخانه را استاندار مازندران با شرکت ساخت و تولید توسعه اورنگ امضاء کرده است.

وی گفت که کارخانه تولید سلیکون خالص جهت کاربردهای استراتژیک در صنایع الکترونیک و ماده اولیه سلول های خورشیدی در مازندران ایجاد می شود.
خیریانپور افزود که برای اجرای این کارخانه در فاز نخست ۱۶۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد شد و پیش بینی می‌شود حدود یکهزار نفر اشتغال مستقیم به همراه داشته باشد.

استانداری مازندران اطلاعات بیشتری در اینباره منتشر نکرده است.

سیلیکون ها گروه بسیار مفید و پرکار برای پلیمرها مختلف هستند. این مواد دارای خواص جالبی در دماهای بالا و پایین هستند ، در مقابل شرایط جوی مانند رطوبت و نور ، مقاومت خوبی دارند و تا دمای ۲۶۰ تا ۳۱۵ درجه سانتیگراد خاصیت لاستیکی خود را حفظ می کنند.

سیلیکون در گروه مواد معدنی شبه فلز قرار می گیرد و در بسیاری از صنایع ، از جمله خودرو سازی ، ساخت و ساز ، انرژی ، الکترونیک، شیمیایی ، روکش، پارچه و مراقبت های شخصی کاربرد دارد.

ساخت شهرک گلخانه‌ای در نور 

خیریانپور همچنین از امضای تفاهمنامه ای بین استاندار مازندران و مدیرعامل شرکت رایان شمیم آرینا خبر داد و گفت که به موجب آن یک شهرک کشت گلخانه ای هیدرو پونیک ۱۰۰ هکتاری با نگاه صادرات محور در شهرستان نور احداث خواهد شد. ‎

وی افزود که برای اجرای این طرح یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود.

معاون استاندار مازندران توسعه کشت گلخانه ای را یکی از برنامه های مهم جهش تولید استان معرفی کرد.

بر اساس گزارش ها از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۲۵ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال در بخش صنعت مازندران سرمایه‌گذاری شده است.

در مجموع از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۸۳۹ فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۷۱ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال صادر شده است.

علاوه بر این میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۱۴۰ درصد نسبت به هشت ساله قبل افزایش یافته است.

میزان سرمایه گذاری صنعتی دولتی و خصوصی در دولت یازدهم و دوازدهم در مازندران حدود ۷۹ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال بوده است.

نظر شما