شناسهٔ خبر: 45995907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با تجلیل از نفرات برگزیده

جشنواره "کالا و محصولات فرهنگی ایرانی" در کرمانشاه برگزار شد

محبوبه علی آقایی

اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی ایرانی در کرمانشاه امروز (12 اسفند) با تجلیل از نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه دراین مراسم با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار در حوزه تولید کالای ایرانی گفت: مشکل کار کجاست که علی رغم این ظرفیت ها هنوز نتوانسته‌ایم کالای ایرانی را در سطح بازار به خوبی بشناسانیم.

وی افزود: کالای ایرانی زمانی قابلیت خود را می یابد که بتوان از قبل عرضه آن درآمد کسب کرد و به نوعی تجاری شود و بتوان از محل آن کسب درآمد کرد که برای این کارباید زیرساخت ها فراهم شود.

فاضلی گفت: به نوبه خود در محل تالارهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را داریم که فضای لازم برای عرضه کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی را فراهم کنیم.

وی افزود: هریک از هنرمندان صاحب اثر که محصولات فرهنگی تولید می کند می‌تواند محصولات خود را در قالب نمایشگاه در تالار وحدت، تالار آوینی و تالار انتظار به نمایش بگذارند.

فاضلی گفت: علاوه بر تامین مکان، کار تبلیغات و اطلاع رسانی برپایی چنین نمایشگاه هایی را هم انجام می‌دهیم و آماده هرکمکی برای بازاریابی و فروش محصولات فرهنگی هستیم.

مظفر تیموری معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم با بیان اینکه برگزاری این جشنواره ذیل جشنواره ملی "فیروزه" صورت گرفته گفت: برگزاری این جشنواره اواخر دی ماه، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ابلاغ شد و بلافاصله مقدمات کار فراهم و فراخوان جشنواره ظرف مدت یک ماه صادر شد.

وی افزود: فراخوان این جشنواره در دو بخش هدایای فرهنگی و عروسک داده شد که خوشبختانه مجموعا 148 اثر در هر دوبخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

تیموری گفت: در نهایت با داوری صورت گرفته 9 اثر در بخش هدایای فرهنگی و شش اثر در بخش عروسکی به عنوان آثار برگزیده این دوره جشنواره انتخاب شدند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تشویق جوانان و نوجوانان برای ورود به عرصه تولید کالاهای فرهنگی عنوان کرد وافزود: برگزیدگان این جشنواره بدون داوری به بخش نامزدهای نهایی جشنواره ملی "فیروزه" راه پیدا خواهند کرد.

تیموری گفت: علاوه بر این برگزیدگان این جشنواره همگی به عضویت صندوق اعتباری هنر درخواهند آمد.

در پایان این مراسم نفرات برگزیده جشنواره معرفی و تجلیل شدند که در بخش عروسک در رده سنی کودک و نوجوان به ترتیب غزل هاشمی بینا، فاطمه بیگلری و عماد لطیفی حائز رتبه های اول تا سوم و در رده سنی بزرگسالان به ترتیب مریم کمری، حمیدرضا کنگاوری و علی امرایی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

همچنین در بخش هدایای فرهنگی در زیرمجموعه "محصولات بومی و محلی" به ترتیب مریم رشتیانی، شراره مرداویچ و فرخی حمیدی، در زیرمجموعه "البسه محلی" شکوفه جعفری، سارا احمدی و پریسا میری و در زیرمجموعه "سایر هدایا" به ترتیب فریدون محمدی، عبدالناصر احمدی و اعظم نجاتی پور حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

انتهای پیام

نظر شما