شناسهٔ خبر: 45995794 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تاجر معروف فرش، کلاهبردار از آب درآمد

اقتصادنیوز :‌رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان تاجر فرش اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  سرهنگ داود معظمی گودرزی در حاشیه دستگیری این متهم گفت: مدتی قبل فردی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که در فضای مجازی قصد خرید فرش دستباف را داشته و به همین منظور با فردی که خود را از تجار سابقه‌دار و خوشنام فرش معرفی کرده بود، آشنا شده و مدتی بعد به بهانه خرید همین فرش ارتباطشان را نیز افزایش داده و پیشنهاد همکاری و شراکت را به شاکی مطرح کرده است.  

وی ادامه داد:  بنابر اظهارات شاکی، این تاجر قلابی فرش او را وسوسه کرده و با وعده های واهی مبلغ پنج میلیارد ریال از او گرفته تا امکان شراکتشان را فراهم کند، اما پس از آن دیگر پاسخی به تماس های مالباخته نداده و از این رو مجبور به شکایت شده است.  

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به بررسی های کارشناسان پلیس فتا گفت: در بررسی های تخصصی ماموران پلیس فتا  ردپای این فرد در فضای مجازی مورد شناسایی قرارگرفته و مشخصات کامل هویتی وی در اختیار پلیس قرار گرفت.

گودرزی با اشاره به اینکه این شیاد سایبری قصد خروج از کشور را داشت، خاطر نشان کرد: بعد از مشخص شدن هویت مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم ساعاتی قبل از خروج از کشور توسط تیم عملیاتی پلیس فتای پایتخت دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد. این فرد که در ابتدا قصد گمراه کردن پلیس را داشت، با ابراز بیخبری از موضوع و دلیل دستگیری‌اش ادعا کرد که به اشتباه دستگیر شده اما پس از مواجهه با ادله دیجیتال و غیرقابل انکار، لب به اعتراف باز کرده و به جرم خود اعتراف کرد.  

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان باید نسبت به هرگونه ارتباط و ارائه یا دریافت کالا یا خدمات از طریق فضای مجازی شناخت کافی را از طرف موردبه دست بیاورند، گفت: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.  

 

برچسب‌ها:

نظر شما