شناسهٔ خبر: 45995473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سفیر ارمنستان در ایران مطرح کرد؛

لزوم اعزام هیات تجاری از خراسان شمالی به ارمنستان/روابط قوت بگیرد

بجنورد- سفیر ارمنستان در ایران گفت: تبادل هیأت‌های تجاری بین خراسان شمالی و ارمنستان مورد موافقت قرار گرفت و می‌توان به سرعت یک هیأت تجاری از این استان به ارمنستان اعزام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آرتاشس تومانیان عصر سه شنبه در نشست خبری مشترک با استاندار خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اهداف سفر به شمال شرق کشور، اظهار کرد: مردم ایران را دوست دارم و با طبیعت، فضا و مهمان نوازی مردم خراسان شمالی احساس نزدیکی می‌کنم.

سفیر ارمنستان در ایران ادامه داد: با شناخت از استان خراسان شمالی، مسیر همکاری‌های اقتصادی خراسان شمالی و ارمنستان طولانی و مداوم خواهد بود.

وی به برخی از برنامه‌های خود اشاره کرد و افزود: خراسان شمالی پتروشیمی قوی دارد و در زمینه‌های آی تی، الکترونیک، فرآوری‌های محصولات کشاورزی و غذایی، توریسم، خدمات فرهنگی و ورزشی می‌توان همکاری مناسبی با آن داشت.

تومانیان ادامه داد: تبادل هیأت‌های تجاری مورد موافقت قرار گرفت و می‌توان به سرعت یک هیأت تجاری از استان به ارمنستان اعزام کرد؛ باید جلساتی با بخش خصوصی برگزار شده و همچنین هیأتی تجاری از ارمنستان به خراسان شمالی اعزام شود.

سفیر ارمنستان در ایران تصریح کرد: پیشنهاد خواهرخواندگی بجنورد و یکی از شهرهای ارمنستان و لزوم پیگیری برای به امضا رسیدن موافقت نامه دو طرفه، از جمله اقدامات مورد توجه طرفین است.

وی افزود: مسئولان دولتی برای امور اقتصادی به آشناسازی بخش‌های خصوصی طرفین با یکدیگر بپردازند تا نهادهای خصوصی باید با یکدیگر ارتباط بگیرند و زمینه‌های اقتصادی را توسعه دهند.

تومانیان در انتها گفت: طی سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار مبادله تجاری ایران و ارمنستان بوده که نشان دهنده ظرفیت عظیم ارمنستان برای تجارت ایران است اما خراسان شمالی تاکنون در این زمینه فعال نبوده و باید دوری فواصل را حذف کرد.

نظر شما