شناسهٔ خبر: 45995467 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

بازداشت تاجر فرش قبل از ترک ایران + جزییات

حوادث رکنا: کلاهبردار حرفه ای که خود را تاجر فرش معرفی کرده بود در زمان خروج از ایران دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

مرد فریبکار در نقش تاجر فرش دست به کلاهبرداری در فضای مجازی می زد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی رییس پلیس فتا تهران گفت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و بیان داشت در فضای مجازی قصد خرید فرش دستباف را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، در این راستا پرونده ابتدایی تشکیل شد.

کلاهبرداری به بهانه فروش فرش

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهاراتش گفت مدتی قبل قصد راه اندازی تجارت فرش با همکاری افراد مرتبط و قدرتمند در این زمینه را داشتم و به همین علت در فضای مجازی مشغول جستجو شدم و در یکی از شبکه های اجتماعی با شخصی که خود را تاجر معروف فرش معرفی کرد آشنا شدم که وی با وعده های واهی بنده را فریب داد و مبلغ 5 میلیارد ریال در چندین مرحله برای وی واریز کردم و پس از واریز وجه دیگر پاسخی از آن شخص دریافت نکردم.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و در بررسی های تخصصی مشخص شد شاکی چند روز قبل در فضای مجازی با شخصی ناشناس آشنا شده و با اعتماد بی مورد و تبلیغات فریبنده مجرم بیش از 5 میلیارد ریال از سرمایه خود را از دست داده است، با بررسی های فنی افسران پلیس فتا تهران بزرگ ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی و مشخصات کامل هویتی وی در اختیار پلیس قرار گرفت.

بازداشت تاجر فریبکار فرش در تهران

گودرزی با اشاره به اینکه این شیاد سایبری قصد خروج از کشور را داشت، خاطر نشان کرد: بعد از مشخص شدن هویت مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم ساعاتی قبل از خروج از کشور توسط تیم عملیاتی پلیس فتا پایتخت دستگیر شد.

وی افزود: مجرم در ابتدا قصد گمراه کردن پلیس را داشت و از موضوع اظهار بی اطلاعی می کرد اما پس از مواجهه با ادله دیجیتال و غیرقابل انکار پلیس کلاهبرداری را پذیرفت و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: نسبت به ارائه یا دریافت کالا یا خدمات از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از دریافت کالا یا دریافت وجه از پرداخت مبلغ بیعانه یا ارایه خدمت خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک می توانند با مراجعه به سایتwww.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما