شناسهٔ خبر: 45995443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی با برنامه‌های کاربردی محقق می‌شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: افزایش بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی و تقویت رضایتمندی عمومی با تدوین برنامه‌های کاربردی محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید علی آقازاده روز سه‌شنبه در نشست شورای راهبری و توسعه مدیریت استان مرکزی افزود: برای ارزیابی میزان بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی استانی نباید در انتظار دستگاه‌های بالادستی ملی ماند بلکه باید ساز و کار این امر مهم در داخل استان فراهم شود.
وی ادامه داد: باید با تشکیل کمیته‌های تخصصی و با نظارت دقیق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، میزان بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی ارزیابی شود چرا که این مهم یکی از عوامل افزایش رضایت‌مندی عمومی است.
استاندار مرکزی با بیان اینکه اجرای صحیح سیستم مدیریت سبز ضمن کاهش هزینه‌ها موجب افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان می‌شود، اظهار داشت: افزایش بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی با نظارت گسترده و با ارائه برنامه‌های آموزشی میسر می‌شود و این مسئله مهم نباید تنها در نشست‌ها خلاصه شود.
آقازاده بیان کرد: استان مرکزی سال گذشته در زمینه حقوق شهروندی رتبه دوم کشور را به‌دست آورد و این موفقیت باید در تمامی زمینه‌ها بسط داده شود.
وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی که در زمینه حقوق شهروندی و میز خدمت همکاری لازم را نداشته باشند تذکر کتبی دریافت می‌کنند و باید پاسخگو باشند.
استاندار مرکزی گفت: قوانین مناسب سازی محیطی در بسیاری از بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی در نقاط مختلف استان رعایت نشده و سازه این بناها به شکلی ساخته شده است که امکان تردد معلولان و جانبازان در آنها وجود ندارد.
آقازاده افزود: مناسب سازی معابر و ساختمان‌های دولتی باید جدی گرفته شود و اداره کل بهزیستی به عنوان متولی اصلی این مهم باید سازو کارهای لازم را به شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ارایه کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز گفت: میز خدمت با هدف ارتقای کیفیت ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به استان ابلاغ شد.
رقیه یادگاری افزود: این طرح در ۲۴ دستگاه اجرایی و با ۷۲ نوع خدمت از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای تقویت دولت الکترونیک به استان مرکزی ابلاغ شد و استان عملکرد مطلوبی در این زمینه داشت.
وی اظهار داشت: پنج هزار و ۷۵۲ خدمت شناسه‌دار وجود دارد که از این تعداد، چهار هزار و ۵۳۰ خدمت قابلیت الکترونیکی‌شدن دارند و بقیۀ خدماتی هستند که باید حضوری به مردم ارائه شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: از این چهار هزار و ۵۳۰ خدمت نیز، دو هزار و ۶۷۱ خدمت در دستگاه‌های اجرایی کشور الکترونیکی شده و به مردم ارائه می‌شوند، در سامانه ملی خدمات دولت به آدرس http://www.mardom.ir این خدمات به مردم معرفی می‌شوند و از طریق همین سامانه می‌توان از یک هزار و ۲۰۰ خدمت از خدمات دستگاه‌های اجرایی استفاده کرد.
یادگاری در خصوص مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی گفت: این طرح شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ و کاهش مواد زائد و بازیافت آنها، امسال در ۵۲ دستگاه اجرایی استان مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد ۲۵ دستگاه ضعیف، ۹ دستگاه متوسط و ۱۵ دستگاه دیگر نیز خوب ارزیابی شدند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما