شناسهٔ خبر: 45995387 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

استفاده از بانک های خصوصی برای تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن

تهران - ایرنا - رییس کل بانک مرکزی ضمن تأکید بر ظرفیت و امکانات شبکه بانکی در تأمین مالی طرح اقدام ملی مسکن گفت: برای تأمین مالی این طرح می توان از توان و ظرفیت مجموعه‌ای از بانک های خصوصی و دولتی استفاده کرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی بانک مرکزی، در جلسه مشترک رییس کل بانک مرکزی و وزیر راه و شهرسازی که با حضور مدیران عامل برخی بانک ها و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی «طرح اقدام ملی مسکن» بررسی شد.

در این جلسه "عبدالناصر همتی" ضمن تأکید بر ضرورت ساخت مسکن، خواستار مشارکت بانک ها در تسهیلات دهی و رونق بخش مسکن شد. 

وی، ضمن اعلام تداوم حمایت شبکه بانکی از طرح های حوزه مسکن، خواستار مشارکت فعالانه آنها در این طرح ها شد. 

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ضروری است بانکها درحد توان خود و بدون اینکه دچار ناترازی شوند، در طرح‌های مرتبط با تسهیلات بخش مسکن مشارکت کنند. 

در این جلسه مقرر شد، راهکارهای همکاری بانک ها در طرح اقدام ملی مسکن و نیز سایر پروژه های حوزه مسکن نظیر تشکیل صندوق‌های زمین ومسکن توسط بانکها بررسی و نتایج در جلسات مشترک میان دو تشکیلات بررسی شود.

به گزارش ایرنا، معاون اول رییس جمهوری در بهمن ماه با اعلام اینکه محوریت کار تأمین مالی و فراهم کردن تسهیلات از بانک‌های کشور باید بر عهده بانک مرکزی باشد، اظهار امیدواری کرد که منابع لازم برای تأمین ۶۰۰ هزار واحد مسکونی مشخص شده در طرح اقدام ملی هرچه سریعتر فراهم شود.

نظر شما