شناسهٔ خبر: 45995282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ منتشرکننده تصاویر شکار در فضای مجازی اشنویه دستگیر شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: ۲ متخلف که در فضای مجازی این شهرستان اقدام به انتشار تصاویری از لاشه حیوانات مختلف شکارشده کرده و موجب جریحه دارشدن احساسات شهروندان شده بود شناسایی و دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

کریم خضری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران این اداره در حین رصد فضای مجازی متوجه فعالیت فردی با نام مستعار شدند که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های شکار کرده بود.

وی گفت: در این تصاویر ۳۰ سر خرگوش و هفت قطعه کبک به طرز وحشتناک و به دور از هرگونه اصول اخلاقی شکار شده و حتی مورد آزار قرار گرفته شده ‌بودند دیده می شد.

خضری اضافه کرد: موضوع به صورت جدی از سوی یگان حفاظت این اداره مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و فرد مورد نظر در یکی از شهرستان‌های مجاور شناسایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.

وی ادامه داد: بلافاصله برای فرد متهم در دادسرای اشنویه پرونده قضایی تشکیل شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه افزود: عامل شکار ۲ سر خرگوش وحشی نیز که با انتشار تصاویر آن موجب ناراحتی اذهان عمومی شده ‌بود در این شهرستان دستگیر شد.

وی گفت: پرونده این متخلف نیز ضمن اخذ جریمه ضرر و زیان به محیط زیست، برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد. 

خضری افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره در گشت و کنترل زیستگاه‌های آبی این شهرستان با مشاهده یک شکارچی متخلف مرغابی وی را دستگیر و با تشکیل پرونده و  به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه شکار و زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ اطلاع دهند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌ها به‌شمار می‌آید.

نظر شما