شناسهٔ خبر: 45994993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز رشد دانشگاه آزاد ساوه زمینه کارآفرینی دانشجویان را فراهم می کند

ساوه - ایرنا - مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه گفت: این مرکز پلی بین صنعت و دانشگاه است و زمینه را برای کارآفرین شدن دانشجویان آینده فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -

«علی الیاسی» روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه از سال ۹۵ مجوز فعالیت گرفته است، افزود: این مرکز فرصت رشد ایده‌ها و تبدیل آنها به محصول را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان ساوه و فعالیت حدود ۶۰۰ واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه، چالش‌ها و مشکلات صنعت احصا شده و راهکار موردنظر در اختیار دانشجویان و افراد علاقمند به کارآفرینی قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه اظهار کرد: حتی دانش آموختگان هم می توانند ازظرفیت های موجود برای باروری ایده های خود استفاده کنند.

الیاسی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار جهش تولید از ایده‌های موثر برای تولید محصولات حمایت می‌شود و برگزاری دوره‌های کسب و کار، امور مالیاتی و بیمه‌ای که موردنیاز کارآفرینان از جمله سیاست‌های تشویقی در مسیر رشد کارآفرینی و حمایت‌ از دانشجویان به شمار می‌رود.

به گفته او، علاوه بر قابلیت صنعتی، شهرستان ساوه در عرصه کشاورزی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد که در همین راستا رویکرد مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی  تولید فرآورده‌های طبیعی و محصولات ارگانیک از جمله مشتقات انار و همچنین تولید انواع آفت‌کش‌ها با کمترین اثر شیمیایی را در دستور کار دارد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه بیان کرد: ایده‌ها در حوزه فرآورده‌های طبیعی با محوریت انرژی‌های نو نیز مدنظر است و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم از این طرح‌ها حمایت می‌کند.

الیاسی ادامه داد: در راستای حمایت از دانشجویان کارآفرین کارگاه‌ها، تجهیزات و آزمایشگاه‌ها در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا در تحقق جهش تولید گامی موثر برداشته شود.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه گفت: با حمایت این مرکز رشد، در دوران شیوع ویروس کرونا دانشجویان موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده مجهز به سیستم اندازه‌گیری اکسیژن خون و ضربان قلب شدند.

وی از حمایت ۶ ماه تا یک سال مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای کارآفرین و نوپا خبر داد که در توسعه فضای علمی و کسب و کار نقش دارد.

در مراکز دانشگاهی شهرستان ساوه حدود ۱۸ هزار دانشجو در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما