شناسهٔ خبر: 45994694 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر صنعت سوریه دیدار کردند؛ از فناوری ایرانی در سوریه استقبال می‌شود

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران و زیاد صباغ وزیر صنعت دولت سوریه دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در این دیدار به توسعه همکاری‌های فناورانه دو کشور تاکید کرد و از ظرفیت های زیست بوم فناوری و نوآوری ایران سخن گفت.

ستاری با بیان اینکه ایران در تولید نفت و گاز در دنیا یکی از سرآمدان است، ادامه داد: در 7 سال گذشته توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در ایران مورد تاکید قرار گرفت تا از اقتصاد نفتی دور شویم. ظرف این مدت نیز اقدامات بسیار مناسبی انجام شد. به گونه ای که اکنون به نقطه ای رسیدیم که اگر تولید محصولی فناورانه را اراده کنیم، از سوی این زیست بوم پاسخ مناسبی داده می شود. همانطور که در بحران کرونا و شرایط تحریم این پاسخ را دیدیم.

 معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این نشست صمیمی وزیر صنعت سوریه را به ایران دعوت کرد تا از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور دیدن کند.

استفاده از فناوری ایرانی در سوریه

همچنین در این دیدار زیاد صباغ وزیر صنعت دولت سوریه نیز با بیان اینکه برای استفاده از فناوری‌های ایرانی در سوریه استقبال می کنیم، گفت: در گذشته و در سال‌هایی که دچار بحران بودیم، مذاکراتی برای احداث کارخانه خودروسازی در سوریه با مسئولان ایرانی انجام شد. اما نمی دانم دلیل عدم اجرای آن چیست.

وی همچنین بیان کرد: ایران همواره کشور طرفدار ما بوده است. رییس جمهوری سوریه مجوزی برای تامین منابع بنگاه های کوچک داده است و گسترش فعالیت های این حوزه را شاهد می شویم.

صباغ همچنین به فعالیت جوانان خلاق در ایران اشاره کرد و گفت: امیدوارم در آینده بتوانیم از پیشرفت‌های حاصل از فعالیت این نیروی انسانی نواور در سوریه استفاده کنیم. همه مواردی مربوط به اقدامات فناورانه در ایران نوید تحولات مثبت در این کشور می دهد.

 معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز درباره بحث خودروسازی به وزیر صنعت سوریه اطمینان پیگیری این موضوع را داد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس هیاتی علمی و تجاری به سوریه سفر کرده است.  در این سفر 40 شرکت دانش بنیان ایران ستاری را همراهی می کنند تا با برگزاری نشست های تجاری توسعه بازار محصولات خود را رقم بزنند.

در این سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دومین نشست تجاری و فناوری ایران در سوریه حاضر شد و سخنرانی کرد. همچنین ستاری دیداری نیز با بسام ابراهیم وزیر تحقیقات و آموزش عالی سوریه داشت.

نظر شما