شناسهٔ خبر: 45994656 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

چاپ کتاب آموزش ساز کوبه‌ای ناغارا توسط هنرمند استان آذربایجان‌غربی

سینا پسران افشاریان

کتاب آموزش ساده ناغارا به عنوان یکی از سازهای کوبه‌ای با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، بهزاد جوست نویسنده این کتاب می‌گوید: کتاب مورد نظر به نام "ناغارا دونیاسی" با محتوای آموزشی این ساز سنتی با متد استاد چنگیز مهدی‌اف استاد موسیقی جمهوری آذربایجان‌ به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای چاپ کتاب، ۲ سال زمان صرف شده است، افزود:  نبود یک کتاب یا منبع آموزشی ساده برای آموزش دوستداران موسیقی که بتوانند بدون آموزش عملی یا حضور یک استاد موسیقی اقدام به یادگیری کنند، تصمیم به نوشتن یک کتاب در این زمینه گرفتم.

وی اضافه کرد: در این کتاب، سعی شد علاوه بر نکاتی برای آموزش تئوری موسیقی، بار تکنیکی، تاریخی به همراه ریتم ایران و موسیقی آذربایجان را در خود داشته باشد ضمن اینکه در طول آموزش‌های کتاب، تاریخچه هر ریتم نیز به همراه مفهوم ریتم آن گنجانده شده است.

وی ادامه داد: بهمن امسال مجوز چاپ کتاب را دریافت کردیم و اکنون با پایان فروش چاپ اول، در حال چاپ دوم هستیم و همراه کتاب نیز یک لوح فشرده آموزش تصویری در اختیار علاقه مندان قرر می گیرد.

مدرس سازهای موسیقی سنتی آذربایجانی با اشاره به اینکه از ۲۰ سالگی به صورت حرفه‌ای موسیقی را دنبال می‌کند، گفت: در طول سال‌ها، در کنار اساتیدی چون "تابع خیام"، "حمید بهجت"، "مهران فرشباف" و چند استاد دیگر نسبت به آموزش مهارت‌های موسیقی اقدام کرده و به صورت شخصی به‌عنوان سفیر فرهنگی موسیقی آذربایجان در جشنواره‌ها و مراسم مختلف در شهرهای مختلف کشور نظیر تهران، عسلویه و اراک و همچنین در کشورهای همسایه نظیر ترکیه حضور یافته‌ام.

جوست با اشاره به ابداع یک ساز کوبه‌ای جدید با نام "ناغاج" گفت: این دستگاه یکی از ابداعاتی است که برای آن چند سال زمان صرف کرده‌ام که متاسفانه بعد از ۶ سال برای ثبت آن به نتیجه‌ای نرسیده و همکاری‌ لازم در این خصوص صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما