شناسهٔ خبر: 45994509 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان:

سمنانی ها در کمک های مردمی به بازسازی عتبات عالیات جایگاه پنجم کشور را دارند

دوست محمدی گفت: استان سمنان در ردیف پنج استان برتر کشور ازنظر کمک‌رسانی مردمی به بازسازی عتبات عالیات قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «جبار دوست محمدی» در نشست ستاد معین بازسازی عتبات عالیات استان سمنان از ارسال شش کیلوگرم طلا از کمک‌های مردم استان سمنان برای بازسازی عتبات عالیات خبردادوگفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۴۲۰ نفر از نیروهای تخصصی استان سمنان نیز برای مشارکت در بازسازی عتبات عالیات به کشور عراق اعزام شده‌اند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان،عتبات عالیات را یکی از یادگارهای سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در سه محور جمع‌آوری نذورات، مواکب و اعزام نیروهای تخصصی فعالیت دارد.

 

وی با بیان اینکه در هشت شهرستان و ۱۰ شهر استان سمنان دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات فعال است اضافه کرد: ۷۰۰ نفر از نیروهای علاقمند در این شهرستان در  جمع‌آوری نذورات مردمی تلاش می‌کنند.

 

دوست محمدی تصریح کرد:در  یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا، اعزامی از استان سمنان به کشور عراق و عتبات عالیات انجام نشده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان جمع آوری نذورات بر حسب جمعیت را هدف گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات  استانها بیان کرد و گفت: استان سمنان متعهد شده به ازای سهم هر فرد پنج هزار تومان، برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری این استان در مجموع ۳۵ میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کند.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ درصد از تعهد استان سمنان در ارتباط با بازسازی عتبات عالیات محقق شده است و این استاندر ردیف پنج استان برتر کشور از حیث کمک‌رسانی مردمی به بازسازی عتبات عالیات است.

 

دوست محمدی متذکر شد: برای سال آینده با هم فکری جمعی از کارشناسان و صاحب نظران و همچنین موافقت ستاد بازسازی عتبات عالیات در نظر است تا تعهد ۳۵ میلیارد ریالی را برای استان سمنان تثبیت کنیم.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان با تأکید بر اینکه باید در فرهنگ سازی بازسازی عتبات عالیات تلاش شود گفت: برای سال آینده تلاش بر این است تا ساخت یکی از درب های ورودی حرم سامرا را با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در استان سمنان تقبل و به انجام برسانیم.

 

وی با بیان اینکه ساخت این در از خرداد ۱۴۰۰ در استان سمنان آغاز خواهد شد ادامه داد: شهروندان مومن شهرستان مهدیشهر نیز متعهد شده اند تا یکی از سقاخانه های حرم سامرا (امامزاده سیدمحمد) را با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان ساخته و به عتبات عالیات ارسال کند.

 

دوست محمدی در ادامه از واگذاری آشپزخانه کربلا به استان سمنان خبر داد و گفت: بزودی اولین گروه از خادمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خادم زائران حسینی به کربلا اعزام می شوند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان از فعال بودن ۳۶ موکب در این استان خبر داد و افزود: در بخش مواکب، تلاش شده است برای ارائه بهتر خدمات، مواکب را تجمیع کنیم.

 

وی اظهارداشت: از مجموع ۳۶ گانه مواکب استان سمنان، ۱۸ موکب در ارتباط با اسکان، ۱۴ موکب در بخش تغذیه، دو موکب در حوزه فرهنگی، یک موکب در حوزه رسانه و یک موکب نیز در یخش بهداشت و درمان فعالیت دارند.

 

دوست محمدی با تاکید بر اینکه افزایش موکب در استان سمنان نخواهیم داشت متذکر شد: برای سال ۱۴۰۰ به شرط کنترل و کاهش کرونا، مواکب به عراق اعزام می شوند.

پایان پیام/276

نظر شما