شناسهٔ خبر: 45994429 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درگذشت یک طراح صحنه تئاتر و مدرس سینما

آروین موذن زاده

محمود فتح نیا طراح صحنه تئاتر و کارگردان و مدرس سینما صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپهر سوره هنر، محمود فتح نیا طراح صحنه تئاتر، کارگردان سینما و تلویزیون و فعال فرهنگی و هنری صبح سه شنبه دوازدهم اسفندماه بعد از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

زنده یاد فتح نیا طراحی صحنه رویدادها و جشنواره های بسیاری را در سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری مختلف کشور برعهده داشت که از جمله آنها می توان به طراحی و اجرای دکورهای جشنواره‌های ۱۰۰، تئاتر ماه، رویش، شعر و داستان جوان، شعر و داستان انقلاب و جشنواره طنز و کاریکاتور در حوزه هنری اشاره کرد.

زنده یاد فتح نیا دانش آموخته دانشکده سینما و تئاتر در رشته کارگردانی سینما بود و سالیان متمادی به تدریس در دانشگاه و دبیری آموزش و پرورش اشتغال داشت و در رشته های طراحی صحنه و معماری تدریس می‌کرد.

مرحوم فتح نیا علاوه بر فعالیت گسترده در زمینه طراحی صحنه جشنواره ها و نمایش‌های صحنه ای در زمینه کارگردانی سینما نیز فعالیت داشت و برخی از فیلم های وی برنده جوایزی شده بود.

 این فعال فرهنگی و هنری، همچنین از فعالان عرصه مدرسه سازی بوده و به واسطه فعالیتش در آموزش و پرورش در طرح ساخت مدرسه ایرانمهر با شعار «به جای ترقه‌بازی، مدرسه‌سازی» مشارکت فعالی داشت.

نظر شما